رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-16 14:17 شماره خبر : 7828 https://sobhtoos.ir/short/eGyw3 0
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی خبر داد:

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: آرای ماخوذه انتخابات ۱۵ تیرماه در استان خراسان رضوی، ۲ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۴۵ رای بوده است که با احتساب واجدان شرایط، ۵۷.۹۸ درصد از مردم در آن مشارکت داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ سید هادی طباطبایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده مشارکت را مرهون اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه هستیم، اظهار کرد: در دور نخست چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و در بحث مشارکت، رتبه چهارم کشور و در میان کلان استان‌ها، رتبه اول را کسب کردیم.

وی بیان کرد: در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری میانگین مشارکت مردم در کشور، ۴۰ درصد بوده است در حالی که میانگین مشارکت مردم استان خراسان رضوی، ۴۹/۳۷ بود و مشارکت در استان ما ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشور بود.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به شور مشارکت در دور دوم انتخابات، تصریح کرد: دعوت رهبر معظم انقلاب از مردم فرهیخته ایران برای مشارکت در انتخابات با هدف تاثیر در فضای سیاسی و بین‌المللی در افزایش مشارکت ها تاثیر بسزایی داشت.

وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی 4 هزار ۵۶۷ شعبه اخذ رای فعالیت می‌کرد، گفت: از این تعداد 3 هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت، یک‌هزار و ۵۹ شعبه سیار بودند، همچنین از این تعداد 2 هزار و ۸۰۱ شعبه شهری و یک‌هزار و ۷۴۶ شعبه روستایی بودند.

طباطبایی با تاکید بر اینکه به‌صورت میانگین در هر شعبه بالاتر از ۵۰۰ رای اخذ شده است، ابراز کرد: بیشترین آرا در استان از صندوقی در گلبهار اخذ شده است که تعداد آرای ماخوذه یک‌هزار و ۹۲۰ رای بوده است، همچنین لازم به ذکر است که تعداد زیادی از شعب آمار بالای هزار رای داشته‌اند.

وی با اشاره به مشارکت ۵۸/۹۸ مردم در دور انتخابات ریاست‌ جمهوری، عنوان کرد: واجدان شرایط 4 میلیون ۸۹۳ هزار و ۳۲۷ نفر بودند و در انتخابات ۱۵ تیرماه 2 میلیون ۸۳۶ هزار و ۷۴۵ تعداد آرای ماخوذه است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان، جلیلی یک میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶ رای (61 درصد) و پزشکیان یک میلیون و ۸۰ هزار و ۶۷۵ (39 درصد) رای را کسب کردند.

وی با اشاره به تفکیک جنسیتی رای‌دهندگان، افزود: ۵۲ درصد رای‌دهندگان بانوان و ۴۸ درصد رای‌دهندگان را آقایان تشکیل می‌دهند.

طباطبایی ابراز کرد: به طور میانگین صندوق‌ها در کشور از ساعت ۶:۵۳ آماده اخذ رای بودند در حالی که در استان خراسان رضوی شعب اخذ رای از ساعت ۶:۲۴ اعلام آمادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد شعب به‌صورت آنلاین ورود و خروج شان را ثبت کردند و تنها یک درصد این عملیات را به‌صورت آفلاین انجام دادند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: ۸۵ درصد مراجعه‌کنندگان برای شرکت در انتخابات از کارت ملی هوشمند خود استفاده کرده‌اند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار