رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/08 Friday - 2024 28 June الجمعة ، 22 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-04 14:49 شماره خبر : 7590 https://sobhtoos.ir/short/e8A1j 0
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس:

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: مردم‌سالاری دینی مبتنی بر حضور مردم پای صندوق‌های رأی است، بنابراین با عدم مشارکت در انتخابات هیچ تغییری حاصل نمی‌شود.

حسنعلی اخلاقی امیری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به رقابت کاندیداها برای بر عهده گرفتن سکان قوه مجریه، اظهار کرد: بنای انتخابات بر این است که وقتی یکی از کاندیداها در رقابت رأی می‌آورد، بقیه باید پایبند به انتخاب اکثریت مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به نیم قرن از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و همواره شاهد بوده‌ایم که مردم با هوشمندی، پایبند به نماینده و رئیس جمهور منتخب هستند، همچنین همه جناح‌های سیاسی نیز که کاندیدای آن‌ها رأی نیاورده است، کمک می‌کنند که فرد برگزیده، کشور را به سمت اهداف والای انقلاب و رفع مشکلات مردم پیش ببرد.

این نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه 88، اظهار کرد: مردم امروز بسیار هوشمند هستند و پیروان جناح‌های سیاسی نیز پایبند به قانون خواهند بود و در صورتی که کاندیدای‌شان رأی کسب نکند، به قانون و نتیجه انتخابات تن داده و کمک می‌کنند تا کشور اهداف خودش را طی کند.

استفاده از نخبگان طیف‌های سیاسی دیگر در بدنه دولت

وی ادامه داد: وقتی یک نفر به عنوان رئیس قوه مجریه انتخاب می‌شود، منتخب همه مردم ایران است، بنابراین باید همه مردم را در نظر داشته باشد و تنها جناح خود را نبیند از این رو فرد منتخب موظف است از نخبگان و افراد صاحب‌نظر برای پشت سر گذاشتن و رفع مشکلات کشور یاری بگیرد.

اخلاقی امیری تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری طیف‌های مختلف سیاسی با هم به رقابت پرداختند اما پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، رقابت به پایان می‌رسد و رئیس‌جمهور منتخب موظف است همه مردم ایران از هر قوم، قبیله و سلیقه‌ای چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه جغرافیایی را در نظر داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه زمانی رئیس‌جمهور موفق عمل خواهد کرد که از همه ظرفیت‌های گروه‌های سیاسی استفاده کند و خودش را نماینده آن‌ها نیز بداند، افزود: مردم‌سالاری دینی مبتنی بر حضور آن‌ها پای صندوق‌های رأی است، بنابراین افرادی که از برخی مسئولان و رفتارهای آن‌ها دلخوری دارند باید بدانند که با عدم مشارکت آن‌ها در انتخابات هیچ تغییری حاصل نمی‌شود.

این نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: افرادی که قائل به تغییر مسیر و امتحان کردن روش‌های جدید هستند باید بدانند که این امر تنها با مشارکت در پای صندوق‌های رأی تحقق می‌یابد.

وی اضافه کرد: آن‌هایی که گله‌مند هستند و به روش‌های برخی مسئولان نقدی دارند باید با حضورشان پای صندوق‌های رأی، گله‌شان را ابراز کنند چرا که تنها با حضور است که ظرفیت تغییر به وجود می‌آید.

کشور نیازمند وحدت همه طیف‌های سیاسی است

اخلاقی امیری با تأکید بر این‌که امروز کشور نیازمند هم‌فکری، اتحاد و وحدت همه سلایق است، گفت: به لطف فضای سیاسی امروز که همه جناح‌ها، نماینده‌ای در بین کاندیداها دارند، امیدواریم مردم خوب کشورمان پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کمک کنند تا ایرانی قوی‌تر داشته باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار