رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
رئیس دادگستری تربت‌حیدریه:

رئیس دادگستری تربت‌حیدریه گفت: دغدغه اصلی و محور مشترک مشکل صنایع تربت‌حیدریه نوع قرارداد کارخانجات با شرکت‌های شهرک صنعتی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ علیرضا محولاتی صبح امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در جلگه رخ تربت‌حیدریه، دغدغه اصلی و محور مشترک مشکل واحدهای صنعتی این خطه را نوع قرارداد کارخانه‌ها با شرکت‌های شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: این نوع قراردادها معمولاً برای کارآفرینان مشکل‌ساز شده است. 

 وی در پیوند با این موضوع گفت: قصه پر غصه ماجرا اخذ تعهد زمانی از کارآفرینان است که اگر در یک بازه زمانی مشخص کارآفرین اقدام به راه‌اندازی واحد صنعتی نکنند، بلافاصله شرکت شهرک‌های صنعتی مجاز به فسخ قرارداد است و این اصلاً خوب نیست. 

 رئیس دادگستری تربت‌حیدریه دیگر مشکل مشترک واحدهای تولیدی را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: در طول سال برای رفع موانع تولید واحدهای صنعتی جلسات مکرر با دست‌اندرکاران برگزار می‌شود که می‌توان به ۲۴ مصوبه حمایت قضایی از صنایع در سال جاری اشاره کرد. 

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت قضایی از صنعتگران و واحدهای تولیدی بخشی از مشکلات در کمیسیون‌های حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون ۲۴ مصوبه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع در این شهرستان به تصویب رسیده است. 

به گفته ملکی، رئیس صنعت، معدن و تجارت تربت‌حیدریه در حال حاضر ۱۱۵ واحد صنعتی، معدنی دارای پروانه بهره‌برداری با اشتغال‌زایی بیش از ۲ هزار نفر در این خطه فعال هستند و برای ۱۲۸ واحد جواز تٱسیس صادر شده تا پیگیر فرآیند تولید باشند. 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار