رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/07/19 Thursday - 2024 10 October الخميس ، 7 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-19 19:28 شماره خبر : 9005 https://sobhtoos.ir/short/4XlDg 0

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت:  این آمادگی برای این اداره کل وجود دارد تا اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی تمایل به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های استان را داشته باشد پشتیبانی در حوزه تجهیزات انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، محمدحسین زاده ظهر امروز در سومین جشن مهر سینمای خراسان رضوی با اشاره به افتتاح تنها سینمای مجهز قوچان اظهار کرد: این سینما پس از یک دوره تعطیلی به همت دوباره مسئولین به‌ویژه سرمایه‌گذار بخش خصوصی در طراحی و شکلی جدید به بهره‌برداری رسید.

وی پردیس سینمایی پارک قوچان را دارای ۴ سالن و حدود ۶۰۰ صندلی برشمرد و افزود: امروز این سینما آماده خدمت‌رسانی به مردم بوده و می‌تواند به‌طور هم‌زمان چندین فیلم را به‌عنوان یک تفریح سالم و فرهنگی برای مردم به نمایش بگذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تأکید کرد: این آمادگی برای این اداره کل وجود دارد تا اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی تمایل به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های استان را داشته باشد پشتیبانی در حوزه تجهیزات انجام شود.

حسین زاده با تأکید بر اینکه تعداد سینماهای خراسان رضوی دارای رشد صعودی بوده است، گفت: این استان ازنظر زیرساخت‌های سینمایی در کشور حرفی برای گفتن داشته و ازلحاظ تعداد تماشاگر و فروش فیلم‌ها برای فیلم‌سازان بسیار مهم است که اکران خوبی در مشهد و این استان داشته باشند.

وی یادآور شد: امروز تعداد قابل‌توجهی از سینماگران این استان در رشته‌های مختلف فنی و تخصصی در کشور شناخته‌شده هستند و بی‌اغراق خراسانی‌ها حرف اول را در مستند و انیمیشن می‌زنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه این استان دست پری در حوزه هنرمندان داشته اما با برخی مشکلات ساختاری و قانونی روبرو است که باید راهکار در حل این مسائل ارائه شود، تصریح کرد: ساخت پروژه‌های سینمایی و انیمیشنی نیازمند اعتبار و منابع مالی بوده که مسئولین اقتصادی کشور به‌ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند در حوزه قانون‌گذاری به رفع این معضل کمک کنند.

حسین زاده با ارائه 2 راهکار و پیشنهاد برای حل مشکلات اهالی سینما در زمینه تأمین اعتبار و بودجه، گفت: اگر کمک‌های مالی صنایع و صنوف بزرگ به ساخت فیلم و انیمیشن به‌عنوان مالیات آن‌ها در نظر گرفته شود کمک خوبی به این اهالی و توسعه این حوزه خواهد شد. 

وی ادامه داد:  دولت سالانه تسهیلاتی را در نظر می‌گیرد که در روند ساخت تولیدات سینمایی و انیمیشنی تسهیل یابد که باید خواب تسهیلات را برای این حوزه به 2 سال افزایش داد زیرا ساخت این‌گونه برنامه‌ها حداقل یک سال زمان می‌برد. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار