رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-03-22 10:50 شماره خبر : 7366 https://sobhtoos.ir/short/eGkJR 0
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حزبی رأی دادن یا ندادن مردم به کاندیداهای ریاست‌جمهوری، گفت: عقل و هوش مردم ره‌یافته‌تر از تصمیم‌های حزبی است.

آیت‌الله حسن عالمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو، اظهار کرد: اگر فردی مثل شهید رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب نگردد قطعاً اثر منفی خواهد داشت چرا که سیدالشهدای خدمت با عملکردش چیزی را  پایه‌گذاری کرد و در ذهن مردم از رئیس‌جمهور شخصیتی را مجسم نمود که در معارف دینی ما برای مسئول در نظام اسلامی تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه فردی بر روی کار بیاید که راه رئیس‌جمهور شهید و خصوصیات و ویژگی‌های او را دنبال نکند، جایگاهی که از یک مسئول در نظام اسلامی در ذهن مردم ترسیم شده بود، مخدوش خواهد شد؛ ازاین‌رو هر فردی که منتخب مردم شود باید گامی به پیش بگذارد. 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر مبنای یافته‌های ما از کتاب خدا، سنت رسول اکرم (ص) و سیره اهل‌بیت (ع)، کسی که مسئولیت می‌پذیرد باید به مسئولیتش عمل کند و از مسئولیت او، رفاه، سعادت‌مندی و خوشی برای مردم برخیزد و اگر چنین نتایجی حاصل نشود بر اذهان عمومی اثر منفی خواهد گذاشت و چنین ترسیم می‌شود که  شهید رئیسی هرگز تکرار نخواهد شد.

وی با اشاره به حزبی رأی دادن یا ندادن مردم به کاندیداهای ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: عقل و هوش مردم ره‌یافته‌تر از تصمیم‌های حزبی است چرا که عقل و هوش مردم جوهره‌ای است که خداوند عالم در وجود بندگان قرار داده و این عقل و هوش و جوهره، انسان را به حق و سعادت رهنمون می‌سازد.

آیت‌الله عالمی با اشاره به احادیث پیرامون انتخاب مسئول شایسته، ابراز کرد: مردم باید دنبال این باشند که فردی را به عنوان رئیس‌جمهور برگزینند که احیاگر ارزش‌های انسانی، الهی و دینی باشد.

تشخیص کاندیدای اصلح با توجه به انتخاب دین‌داران

وی با بیان اینکه اگر مردم در تشخیص کاندیدای اصلح دچار سردرگمی شوند می‌توانند به این توجه کنند که دین‌داران چه تصمیم می‌گیرند، افزود: رئیس‌جمهور باید انسانی مصمم، توانا و تجربه‌دار باشد و سوابق و عملکردش در گذشته توانایی‌ها و فهم عمیق او را تأیید کنند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مردم شریف ایران، افرادی باورمند، با ایمان و توحیدی هستند؛ ازاین‌رو کسی که می‌خواهد برای مدیریت زندگی این مردم بر سر کار بیاید باید خود دارای این ارزش‌ها باشد.

جریان حزبی مخالف بنایش بر کتمان عملکرد شهید رئیسی بود

وی با بیان اینکه ولی امر همواره ستون، پایه و استوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: رئیس‌جمهور نباید هیچ‌گونه زاویه‌ای با جریان ولایت و امامت در جامعه داشته باشد، همچنین باید بر هوای نفس مسلط بوده و همراه با ولی امر باشد.

آیت‌الله عالمی با اشاره به کتمان عملکرد شهید رئیسی در زمان حیات، گفت: جریان‌های حزبی که در جناح مخالف بودند همواره بنایشان بر همراه نبودن و خرده‌گیری بود؛ بنابراین در دوران حیات رئیس‌جمهور شهید همواره عملکرد و کارکرد این فرد پرتلاش و مخلص را زیر سئوال برده و سیاه‌نمایی می‌کردند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار