رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-23 15:03 شماره خبر : 8594 https://sobhtoos.ir/short/VpRz5 0
امام جمعه خلیل‌آباد تاکید کرد:

امام جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه کشاورزان خلیل‌آباد از خاموشی چاه‌های کشاورزی خسارت دیده‌اند و گاهی محصول آنها به یک دهم رسیده است، گفت: مسئولان باید از محل صندوق خسارت‌های غیر مترقبه، خسارت کشاورز را جبران کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر که در محل مصلی مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: در زمان جمع‌آوری محصولات کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد قرار داریم ولی خسارت‌های زیادی به باغات انگور، پسته و انار شهرستان وارد شده است. 

وی با بیان اینکه خسارت‌هایی که وارد شده از سمت خاموشی برق چاه‌های کشاورزی بوده و این قطعی در اختیار کشاورز نبوده است، خاطرنشان کرد: کشاورزان واقعا از خاموشی چاه‌های کشاورزی ضرر و زیان دیده‌اند و گاهی محصول آنها به یک دهم میزان محصول سال گذشته آنها رسیده است و این خسارت چطور باید جبران شود. 

امام جمعه خلیل‌آباد با اشاره به اینکه برخی کشاورزان معتقدند که یک سوم هزینه‌ای که در طول یک سال داشتند، برگشت داشته و باقی آن ضرر و زیان بوده و هیچ سودی به کشاورز نرسیده است، تصریح کرد: مسئولان باید از محل صندوق خسارت‌های غیرمترقبه، خسارت کشاورز را جبران کنند. 

وی با تاکید بر اینکه مسئولان شهرستان حداکثر تلاش خود را برای جبران خسارت کشاورزان داشته باشند، اذعان کرد: بنده در جایگاه خودم صدای کشاورزان را به گوش مسئولان رسانده‌ام و در نشستی که با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی داشته‌ام این مسئله را مطرح کرده‌ام. 

حجت‌الاسلام دستجردی با بیان اینکه کشاورز با زحمت فراوان محصول تولید می کند ولی بازار خوبی ندارد و این هم یکی دیگر از مشکلات کشاورزان است که باید مسئولان رسیدگی کنند، عنوان کرد: دولت باید برای جبران خسارت کشاورزان خلیل آباد برنامه داشته باشد تا کشاورزان بتوانند برای سال زراعی آینده برنامه‌ریزی تولید محصول مرغوب و باکیفیت داشته باشند. 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار