رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-28 14:54 شماره خبر : 8260 https://sobhtoos.ir/short/eqr8a 0
امام جمعه تربت‌حیدریه:

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: در شرایطی که همگان اجتماع جهانی اربعین حسینی را یکی از محورهای اصلی زمینه‌سازان ظهور می‌دانند، در عین حال صهیونیسم بین‌الملل از گسترش فرهنگ اربعین هراس دارد و آن را بایکوت خبری می‌کند.

سیدمحمد معلمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: در مراسم جهانی اربعین حسینی نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه فرق و ادیان الهی از پنج قاره جهان جذب مغناطیس حسینی شدند و با شور و اشتیاق در این اجتماع حضور دارند. 

وی تصریح کرد: این بدان معناست که اربعین متعلق به شیعیان و مسلمانان نیست و هر کسی به‌دنبال ظلم‌ستیزی و دل در گرو مظلوم دارد با الگوبرداری از قیام سیدالشهدا علیه‌السلام پا در این عرصه جهانی گذاشته‌ است. 

معلمی بیان کرد: امروز در دنیا رسانه‌های غربی سعی دارند چهره منفور و منفی از این همایش جهانی نشان دهند، بنابراین می‌خواهند القا کنند این حرکت مخصوص شیعیان است و همچنان به‌دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی هستند.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: در شرایطی که همگان اجتماع جهانی اربعین حسینی را یکی از محورهای اصلی زمینه‌سازان ظهور می‌دانند، در عین حال صهیونیسم بین‌الملل از گسترش فرهنگ اربعین هراس دارد و آن را بایکوت خبری می‌کند. 

معلمی گفت: ما چهار برهه شاخص زمانی در تاریخ اسلام داربم که ابتدای آن بعثت پیامبر مکرم اسلام و بعد از آن غدیرخم و عاشورا و ظهور است که سه زمان آن گذشته و اکنون در آستانه ظهور قرار گرفته‌ایم.

امام جمعه تربت‌حیدریه اظهار کرد: یقیناً برای ظهور زمینه‌سازی لازم است و یکی از مهم‌ترین آن اجتماع عظیم و جهانی اربعین حسینی است که بتوان دل‌ها و قلب‌ها را همراه و آماده کرد.

وی اضافه کرد: امروز مردم مظلوم غزه زیر بمباران شدید رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته‌اند و در مدت کمتر از یک سال بیش از ۴۰ هزار نفر اعم از کودک و زن و مرد را به شهادت رسانده است، در عین حال این نماد ظلمی است که در جهان آشکار شده و اربعین ظرفیتی است برای تبیین این موضوع که صهیونیست نه تنها دشمن اسلام است، بلکه دشمن انسانیت و بشریت است. 

 امام جمعه تربت‌حیدریه یکی از محورهای مهم جهاد تبیین در پیاده‌روی اربعین حسینی را انعکاس مظلومیت مردم غزه عنوان کرد و گفت: امروز مردم غزه و فلسطین در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام و بشریت قرار گرفته‌اند و همه کسانی که دل در گرو اسلام و انسانیت دارند باید به هر نحو ممکن برای آزادی این مردم مظلوم تلاش کنند. 

معلمی افزود: به فضل الهی امسال در پباده‌روی اربعین حسینی شاهد اهتزاز پرچم فلسطین در مسیر هستیم و برخی زائران از کشورهای مختلف جهان با همراه داشتن پرچم فلسطین صدای مردم مظلوم غزه را به گوش جهانیان می‌رسانند. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار