رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/17 Tuesday - 2024 08 October الثلاثاء ، 5 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-17 09:16 شماره خبر : 8970 https://sobhtoos.ir/short/NBdWW 0

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد گفت: ۴۱۲ هزار و ۲۴۶ قطعه جوجه یک‌روزه بومی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه از طریق معبر زمینی دوغارون در ایران به افغانستان صادر شد که این رقم نسبت به پارسال افزایش ۱۰۰ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن آذریان اظهار کرد: ۴۱۲ هزار و ۲۴۶ قطعه جوجه یک‌روزه بومی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه از طریق معبر زمینی دوغارون در ایران به افغانستان صادر شد که این رقم نسبت به پارسال افزایش ۱۰۰ درصدی دارد.  

وی افزود: صادرات این تعداد گونه جانوری به افغانستان در قالب ۹۲ کامیون و محموله بوده که ارزش آن افزون بر ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: این محموله‌های صادرشده از مبدأ مشهد بارگیری و از طریق مرز بین‌المللی دوغارون به سمت هرات افغانستان، دومین بازار اقتصادی این کشور حمل شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد گفت: هم‌اکنون طیور از طریق ۲ کشور ایران و پاکستان وارد افغانستان می‌شود و دوغارون مهم‌ترین دروازه ورود انواع دام و فرآورده‌های دامی به کشور همسایه، افغانستان است که محموله‌های صادرشده مورد استقبال فعالان بخش پرورش دام و طیور این کشور قرارگرفته است.

آذریان افزود: برای تمامی محصولات صادراتی و ترانزیتی حوزه دام و فرآورده‌های آن گواهی بهداشتی صادرشده است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مجوزی برای ورود و خروج محموله داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار