رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-03-24 10:33 شماره خبر : 7402 https://sobhtoos.ir/short/V1RQZ 0
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای ایجاد تحول و تغییر در مجموعه‌هایی که ایشان در آن فعال بود، از مهمترین ویژگی‌های مدیریتی ایشان بود.

میثم ظهوریان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به بیان اقدامات، فعالیت‌ها و خط مشی شهید رئیسی در دوره‌‌های مدیریتی ایشان پرداخت و گفت: تلاش برای ایجاد تحول و تغییر در مجموعه‌هایی که ایشان در آن فعال بود، از مهمترین ویژگی‌های مدیریتی ایشان بود.

وی تصریح کرد: به این معنی که ایشان اکتفا به وضع موجود سیستم‌ها و تغییر جزئی مجموعه‌های مدیریتی‌شان نمی‌کردند.

«خادم، خدمت،مخدوم» یادگار شهید رئیسی

ظهوریان به شرح اقدامات شهید رئیسی در آستان قدس پرداخت و با بیان اینکه ایشان مشخصاً در آستان قدس رویکردهای تحولی ایشان ایجاد کرد، بیان داشت: آیت الله رئیسی سعی بر گفتمان سازی کلیدواژه‌هایی مثل محرومین، «خادم، خدمت، مخدوم»، توسعه‌ی دایره خدمت و همچنین بحث ایجاد قطب علمی کردایشان این واژه‌ها را به عنوان اهداف رویکردی مشخص کرد و تلاش کرد این مسائل محقق بشود.

مردم محوری، مهمترین رویکرد شهید رئیسی

این نماینده مجلس مهمترین کلیدواژه برای معرفی ایشان را رویکرد مردم محوری برشمرد و گفت: رویکرد مردم محوری به این مفهوم که عمده مردم مشهد قبل از حضور آقای رئیسی در آستان قدس، این مجموعه را مجموعه‌ای بسته می‌دانستند که اطلاعی نداشتند داخل آن چه اتفاقی می‌افتد.

تغییر نگاه به آستان قدس به همت شهید رئیسی

وی اظهار کرد: آیت الله رئیسی تا حد زیادی موفق شد نگاه‌ها را به آستان قدس تغییر دهد.

حضور ایشان در مناطق مختلف حاشیه شهر که افراد حاضر در آنجا ادعا میکردند تا به حال نه تولیت، نه قائم مقام و نه حتی مدیران آستان قدس هم در انجام حضور پیدا نکرده است، از جمله فعالیت‌های پررنگ ایشان در این زمینه بود.

تغییر کاربری ‌زمین‌های آستان قدس

ظهوریان به بیان دیگر تحولات در دوره مدیریتی آیت الله رئیسی پرداخت و بیان کرد: رویکرد تحولی دیگر ایشان در حوزه سیاست‌گذاری زمین آستان قدس بود که نزدیک 1 میلیون متر مربع از زمین‌هایی که قبل از دوره ایشان عمدتاً راکد بود و یا انحصاری توسط افراد معدود مورد استفاده قرار می‌گرفت به عرصه خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی اضافه شد.

این نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: یکی از ان موارد باغ بیلدر بود که قبلا تفریحات خانوادگی در آن انجام می‌شد اما با التفاط ایشان تبدیل به یک اردوگاه فرهنگی شد؛همچنین مجموعه باغ خاتون برای خانم‌ها و دختران و با نگاه تربیتی و فرهنگی و اجتماعی تبدیل به اردوگاه شد.

بنیاد کرامت یادگار شهید رئیسی

ظهوریان بیان کرد: نکته دیگری که در مشی ایشان پر رنگ بود، دغدغه ایشان برای محرومین و مستضعفین بود. مشخصا هم به لحاظ ساختاری اقداماتی برای خدمت رسانی به این افراد انجام دادند. مثلا مجموعه امداد مستضعفین و بنیاد کرامت در آستان قدس با هدف خدمت‌رسانی به مردم شکل گرفت.

تبدیل پروژه‌های اقتصادی به پروژه‌های رفاهی

وی از تبدیل کلان پروژه‌های اقتصادی به پروژه‌های رفاهی خبر داد و گفت: آیت الله رئیسی سهم آستان قدس در کلان پروژه هایی مانند مشهد مال که قبل ایشان در دستور کار قرار گرفته بود را که هدف آن ایجاد مجتمع های تجاری بود، فروخت و صرف ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و اقامتی برای زائرین کرد. 

زائرسرا و زائرشهر به نفع زوار

این نماینده مجلس ادامه داد: مجموعه زائرسرا و زائرشهر رضوی را توسعه داد و نزدیک 100هزار زائر اولی محروم که امکان زیارت امام رضا را نداشتند به زیارت امام رئوف آورد.

ظهوریان گفت: ایشان این دغدغه محرومین در حوزه‌های دیگر از جمله تسهیلات اشتغال و ازدواج و کمک‌های معیشتی را توسعه داد.

تشکیل شبکه خادمیاری به همت شهید رئیسی

وی با بیان اینکه شهید رئیسی به منابع محدود خود در آستان قدس اکتفا نکرد، گفت: ایشان سعی کرد از طریق به پای کار آوردن ظرفیت‌های داوطلب مردمی این دایره خدمت را توسعه دهد و در نتیجه شبکه خادمیاری در تمام نقاط کشور شکل گرفت و بیش از صد و بیست هزار نیروی داوطلب مردمی وارد دایره خدمت شدند که در گذشته شاید محدود به حرم مطهر بود اما ایشان آن را در تمام کشور توسعه داد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار