رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-07 13:43 شماره خبر : 6414 https://sobhtoos.ir/short/NEMZX 0
معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی خبر داد:

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی گفت: ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی با استفاده از کارت‌های بازرگانی در خراسان رضوی در پی اقدامات پیشگیرانه در این حوزه، شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از دادگستری خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی روز سه‌شنبه افزود: طبق بند هفتم قانون مالیات‌های مستقیم و ماده ۳۳ مکرر قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اجاره‌دادن کارت بازرگانی جرم تلقی می‌شود و ضمن اعمال مجازات‌های مربوطه و ابطال کارت بازرگانی، در صورت احراز فرار مالیاتی، مجازات تعزیری درجه ۶ برای مرتکب یا مرتکبین نیز اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: معاونت قضایی دادگستری خراسان رضوی ضمن شناسایی اشخاصی که از طریق کارت‌های بازرگانی اقدام به فرار مالیاتی کرده‌اند، مشخصات آنها را در اختیار مدیرکل امور مالیاتی استان قرار داده است که از لیست معرفی شده، ۱۲ نفر مظنون شناخته شدند.

معاون قضایی رئیس‌کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: ضمن ارجاع پرونده مربوط به کمیته ویژه مبارزه با فرار مالیاتی استان، مقرر شد تا فهرست این اشخاص به‌عنوان مودیان فاقد اعتبار (صوری)، به دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان اعلام و در سامانه مربوطه درج شود.

مرتضوی اضافه کرد: ازاین‌رو پرونده برای مظنونان تشکیل و در حال رسیدگی و انجام فرایند حسابرسی مالیاتی است.

۶۴ هزار شرکت فعال در خراسان رضوی سال گذشته شناسایی شده‌اند؛ در این مدت ۱۴۲ شرکت صوری نیز در استان شناسایی و توقیف شده‌اند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار