رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-28 15:02 شماره خبر : 8261 https://sobhtoos.ir/short/V1orw 0
نگاهی به اسناد بالادستی/۲؛

در نگاهی به اسناد بالادستی، متن کامل سیاست‌های کلی «شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای» که در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۷۷ توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، بازنشر می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، بر اساس صحبت‌های مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور دولت چهاردهم مبنی بر اینکه روند عملکرد دولت باید بر اساس ابلاغیات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام باشد، این پایگاه خبری اقدام به بازنشر متن کامل سیاست‌های کلی «شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای» از سایت «khamenei.ir» می‌کند.

متن کامل سیاست‌های کلی «شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای»؛ که در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۷۷ توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، به شرح زیر است:

۱. ایجاد، ساماندهی و تقویت نظام ملی اطلاع‌رسانی رایانه‌ای و اعمال تدابیر و نظارت‌های لازم به‌منظور صیانت از امنیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و جلوگیری از جنبه‌ها و پیامدهای منفی شبکه‌های اطلاع‌رسانی.

۲. توسعه کمی و کیفی شبکه اطلاع‌رسانی ملی و تأمین سطوح و انواع مختلف خدمات و امکانات این شبکه برای تمامی متقاضیان به‌تناسب نیاز آنان و با رعایت اولویت‌ها و مصالح ملی.

۳. ایجاد دسترسی به شبکه‌های اطلاع‌رسانی جهانی صرفاً از طریق نهادها و مؤسسات مجاز.

۴. حضور فعال و اثرگذار در شبکه‌های جهانی و حمایت از بخش‌های دولتی و غیردولتی در زمینه تولید و عرضه اطلاعات و خدمات ضروری و مفید با تأکید بر ترویج فرهنگ و اندیشه اسلامی.

۵. ایجاد و تقویت نظام حقوقی و قضایی متناسب با توسعه شبکه‌های اطلاع‌رسانی به‌ویژه در جهت مقابله کارآمد با جرائم سازمان‌یافته الکترونیکی.

۶. توسعه فناوری اطلاعات (به‌ویژه حفاظت از اطلاعات) و آینده‌نگری در خصوص آثار تحولات فناوری اطلاعات در سطح ملی و جهانی و گسترش مطالعات و تحقیقات و تربیت نیروی انسانی متخصص در این زمینه.

۷. اقدام مناسب برای دستیابی به میثاق‌ها و مقررات بین‌المللی و ایجاد اتحادیه‌های اطلاع‌رسانی با سایر کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی به‌منظور ایجاد توازن در عرصه اطلاع‌رسانی بین‌المللی و حفظ و صیانت از هویت و فرهنگ ملی و مقابله با سلطه جهانی.

 سید علی خامنه‌ای

۱۳۷۷/۷/۱۱     

انتهای خبر/

نگاهی به اسناد بالادستی/1؛
سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار