رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد مطرح کرد:

رسانه، ابزار تربیت نسل تحلیل‌گر امروز

مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه شهرداری مشهد با تأکید بر اهمیت آموزش رسانه‌ای در سنین پایین، رسانه را ابزاری مؤثر برای تربیت نسلی تحلیل‌گر و آگاه دانست.

سیدعلی قربانی، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، با تأکید بر پتانسیل بالای نوجوانان در حوزه رسانه، از آنان به عنوان "افسران جنگ نرم" یاد کرد.

 وی همچنین به اهمیت نقش خانواده‌ها در حمایت از فعالیت‌های رسانه‌ای نوجوانان اشاره کرد و گفت: اگر ماهی را در بالا رفتن از درخت به عنوان یک شاخصه بررسی کنیم، ماهی ناتوان‌ترین موجود جهان است؛ استعداد ماهی در شنا کردنش است.

مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه شهرداری مشهد گفت: امروز که نوجوانان شما در حوزه رسانه فعال شده‌اند، در این دوره دنبال تأیید شدن و تشویق شدن هستند.

 وی در سخنرانی خود در جمع خبرنگاران طرح «خبرنگار محله»، به تبیین جایگاه و اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای نوجوانان پرداخت و با اشاره به اینکه نوجوانان امروز از آگاهی بیشتری نسبت به نسل‌های گذشته برخوردارند، بر ضرورت حمایت و تشویق آنان در این عرصه تأکید کرد.

قربانی بیان کرد: نوجوانان امروز آگاهی بیشتری نسبت به دوره ما دارند؛ امروز دغدغه من این بود که پدران و مادران این نوجوانان رسانه‌ای را کنار هم بیاوریم، گفتگویی را داشته باشیم که قدر یکایک نوجوان‌های خودتان را داشته باشید.

وی همچنین به قدرت رسانه در تغییر دیدگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم نسبت به آن مبحث تکنیک و فریب‌های رسانه گفتگو کنیم، شاید در یک کلمه گفتگو شود و آن هم نوع زاویه قاب دیده است.

مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه شهرداری مشهد تصریح کرد: من می‌توانم مثل یک موضوع، نگاه و قابی را طراحی کنم که حق ظالم و مظلوم، مظلوم و ظالم با هم جابجا شود. این هنر رسانه‌ای ماست.

وی از آغاز طرحی جدید با عنوان «روایت اول» خبر داد که در آن نوجوانان به عنوان خبرنگاران محلی، وظیفه روایت اتفاقات محله خود را بر عهده خواهند گرفت. 

قربانی هدف از این طرح را تربیت «افسران جنگ نرم» از میان نوجوانان دانست که بتوانند روایت اول را از سوی خودشان ارائه دهند.

وی در ادامه به پنج عامل کلیدی برای تبدیل شدن به یک «انسان رسانه» اشاره کرد و افزود: تشخیص، تجزیه، تحلیل، تولید و انتشار که توجه به این پنج محور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 

 مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: متأسفانه در بسیاری از موارد، رسانه‌ها مردم را فریب می‌دهند و در تولید محتوا، سه گام اول (تشخیص، تجزیه، تحلیل) از دو گام نهایی تولید و انتشار مهم‌تر هستند.

در پایان، قربانی از تمامی همراهان همیشگی، خانواده‌ها و فرزندان شرکت‌کننده در این طرح، و همچنین مجموعه‌هایی نظیر سپاه، سازمان دانش‌آموزی، آموزش و پرورش، رسانه ملی و سایر رسانه‌هایی که در اجرای این طرح همکاری داشته‌اند، قدردانی کرد.

انتهای خبر/

1404-05-11 13:36 شماره خبر : 12349

درباره نویسنده

اخبار مرتبط:
نظرات:
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!