رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-03-04 15:32 شماره خبر : 7158 https://sobhtoos.ir/short/V0k57 0
امام جمعه نیشابور:

امام جمعه نیشابور گفت: دیپلماسی ایران نشان داد آمریکا و اسرائیل همه کاره عالم نیستند و ما می‌توانیم با دنيا بهترین رفتار و دیپلماسی را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت الاسلام سیدابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نمازجمعه نیشابور با گرامیداشت یاد و خاطره  شهید آیت الله رئیسی و هیات همراه ایشان گفت: این روزها ارسال پیام‌های تسلیت از کشورهای مختلف، نشان دهنده قدرت دیپلماسی ایران در منطقه و جهان است. حضور قریب به ۵۰ هیات سیاسی و دیپلماسی از کشورهای مختلف نشان دهنده جایگاه ایران در منطقه است.

وی ادامه داد: کسانی که می‌گفتند ایران منزوی است و دیپلماسی نمی‌داند و شما رابطه با دنيا بلد نیستید، حالا ببینید با وقوع این حادثه در چند کشور عزای عمومی اعلام کردند؟ چند کشور نمایندگان سیاسی و دیپلماسی خود را برای شرکت در این مراسم سوگواری و عزاداری فرستادند؟ چقدر با ملت ایران در این مصیبت همراهی کردند؟ برای اینکه راهی که شهیدان رپیسی و امیرعبداللهیان انتخاب کردند راه درست و موثری بود، دیپلماسی ایران نشان داد آمریکا و اسرائیل همه کاره عالم نیستند و ما می‌توانیم با دنيا بهترین رفتار و دیپلماسی را داشته باشیم.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: این دوسال و ده ماهی که از دولت سیزدهم گذشت، نشان داد آن ذهنت غرب‌گرایی که برخی از افراد داشتند مبنی بر اینکه اگر آمریکا با ما همراهی نکند، دست ما بسته است و کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، آن ذهنیت دیگر با تاریخ سپرده شد آقای رئیسی و دولتمردان او راه جدید، راه تلاش خالصانه، ارتباط مومنانه و ارتباط صادقانه را پیش روی ما گذاشتند.

خطیب جمعه نیشابور با اشاره به اینکه برخی روسای جمهور کشورهای دیگر جملاتی با این مضمون گفتند؛ ما دوستی را از دست دادیم که روی قولش می‌توانستم بایستیم و اعتماد کنیم،  اظهار داشت: دیپلماسی ایران باعث شد سازمان ملل به احترام رئیس جمهور ما پرچمش را نیمه افراشته کرده و یک دقیقه سکوت کردند که این موضوع باعث عصبانیت اسرائیل شد و رئیس جمهور این رژیم غاصب گفت:  شما سازمان ملل را دربست در اختیار ایران گذاشته‌اید. 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه ما سالها منتظر چنین دولتی بودیم، گفت: البته خدمات دولت‌های دیگر را نادیده نمی‌گیریم اما خدمات دولت آیت الله رئیسی با صداقت و همراهی و همدلی با رهبر عزیز انقلاب و همچنین مردم مظلوم و پابرهنه در مناطق محروم کشور بی‌نظیر بود.

وی ابراز امیدواری کرد: ان شاء‌الله در انتخابات پیش رو این را باید مدنظر داشته باشیم که راه و منش شهیدان رجایی و رئیسی را مدنظر داشته باشیم و دولتمردان همچون عبداللهیان را ببینم و یک دولت و حاکمیت مومن و انقلابی تشکیل دهیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار