رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 21:17 شماره خبر : 8692 https://sobhtoos.ir/short/VJ5mq 0
امام جمعه نیشابور:

امام جمعه نیشابور گفت: دفاع مقدس تاریخ عظیم، باشکوه و افتخارآفرین برای ملت ما و سرمایه‌ عظیم فرهنگی، معنوی، سیاسی و انسانی برای کشور ما و بلکه جهان اسلام است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نیشابور ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم و امام صادق علیهم‌السلام، با اشاره به اینکه مسئله وحدت امت اسلام، امروز یکی از ضروریاتی است که نیازی به فتوا و اجتهاد ندارد، گفت: اگر به قرآن و روایات و عقل خود رجوع کنیم، ضرورت این مهم را تشخیص خواهیم داد.

وی با بیان اینکه مسئله اخوت از بدیهیات جامعه اسلامی است، گفت: پیامبر فرمودند، مسلمانان همه مثل دست واحدند گرچه پنج انگشت با هم مختلف هستند اما اگر یک دست کاری بخواهد انجام دهد، با همراهی همه انگشتان حرکت کرده و چیزی بر می‌دارد، بنابراین همین انگشتان متفرق در مقابل دشمن متحد شده، مشت می‌شوند و بر دهان دشمن می‌کوبند.

امام جمعه نیشابور ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس تاریخ عظیم، باشکوه و افتخارآفرین برای ملت ما و سرمایه عظیم فرهنگی، معنوی، سیاسی و انسانی برای کشور ما و بلکه جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام یعقوبی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس، گویا همه ملت در دانشگاه بودند و جوانان از نظر سیاسی، فنی، نظامی و جهات مختلف فرهنگی و اعتقادی رشد و تعالی یافتند، بنابریان باید این هفته را گرامیداشت.

  وی ضمن دعوت مردم برای شرکت در برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: برنامه‌های مناسبی برای هفته دفاع مقدس در نیشابور تدارک دیده شده است، در این برنامه‌ها شرکت کنیم، با شهدا انس گرفته و با وصیت و سیره شهدا آشنا شویم. مبادا زمانه و طوفان‌های حوادث ما را از شهدا جدا کند. سعی کنیم همیشه با شهدا همراه باشیم تا سعادتمند شویم.

امام جمعه نیشابور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث لبنان و فلسطین گفت: حوادث جدید لبنان و فلسطین باید مورد توجه ویژه باشد خصوصاً انفجار پیچرها در لبنان، جنایت جدیدی از صهیونیست‌ها و اسرائیل ستمگر را به جهان نشان داد که برای مردم لبنان خسارت و برای اسرائیل و صهیونیست‌ها، خجالت و شرمندگی را به‌دنبال داشت و دارد.

 حجت‌الاسلام یعقوبی بیان داشت: چطور یک کشور این‌قدر به خودش اجازه می‌دهد در وسایل ارتباطی، در گوشی‌های تلفن همراه و تلفن سیار مواد منفجره قرار داده و این گوشی در دست بچه‌ها، زنان، در بازار و ماشین منفجر شود و چندین هزار نفر را مجروح و ده‌ها نفر را به شهادت برساند. این کار چقدر خبیثانه است.

 وی ادامه داد: شما با حزب‌الله می جنگید با زن و بچه و مردم چه کار دارید؟ خونریزی برای صهیونیست‌ها چنان آسان شده که دست به هر جنایتی می‌زنند و متاسفانه دنیایِ طرفدار آزادی، طرفدار حقوق بشر، طرفدار انسانیت و فرهنگ ایستاده و تماشا و چه بسا این جنایت را تایید می‌کند.

 حجت‌الاسلام یعقوبی عنوان کرد: شرکت‌هایی که در کشورهایی مثل بلغارستان، مجارستان و تایوان این وسایل ارتباط جمعی را تولید می‌کنند، گوش به زنگ اسرائیل و صهیونیست هستند و این کارها را انجام می‌دهند. چه ضمانتی وجود دارد فردا این اتفاق برای کشورهای اروپایی، آفریقایی، ایران، پاکستان یا سایر کشورها رخ ندهد؟ باید دنیا واقعاً بیندیشد، الان حق دارند که کشورها، شرکت‌های این‌چنینی را در دنیا تحریم کنند اما متاسفانه دنیا به این موضوع توجه ندارد. صهیونیست‌ها سال‌ها برای این کار برنامه‌ریزی کرده‌اند و به هر کس بخواهند این ضربه‌ها را وارد می‌کنند.

امام جمعه نیشابور ضمن ابراز خوشحالی از تصمیم سازمان ملل در خصوص اینکه تصویب کرد اسرائیل باید در ظرف یک سال، سرزمین‌های اشغالی را تخلیه کند، گفت: اما نگرانیم از اینکه این مصوباتِ سازمان ملل پشتوانه اجرایی ندارد، کسانی که در شورای امنیت حق وتو دارند اجازه اجرای چنین مصوباتی را نمی‌دهند اما در عین حال برای افکار عمومی، برای روشن شدن دنیا و فضای سیاسی جهان، مصوبه خوبی است تا دنیا بداند این دولت غاصب است و این سرزمین اشغالی باید تخلیه شده و در اختیار ملت فلسطین قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان داشت: ضربه‌ای که اسرائیل خواست به حزب‌الله و نیروهای انقلابی بزند به‌خاطر این است که حزب‌الله شبکه جاسوسی اسرائیل را در 28 کشور دنیا کشف و به دولت‌ها معرفی کرده است، این بدان معناست که اسرائیل در 28 کشور دنیا برنامه داشته که همه این برنامه‌های سیاسی جاسوسی توسط حزب‌الله خنثی شده است.

امام جمعه نیشابور بیان کرد: حزب‌الله مرکز مهم جاسوسی و جاسوس‌پروری در فلسطین اشغالی را با موشک‌های دقیق نابود کرد و تعداد زیادی از افراد و افسران آن‌ها را به هلاکت رساند. حزب‌الله چندین کارخانه مهم اسرائیل را در این مدت به آتش کشیده و نابود کرده و از بین برده است. تمام شهرک‌های شمال فلسطین را تخلیه کرده، بیش از 100 هزار جمعیت اسرائیل در هتل‌ها، اداره‌ها و مدارس به سر می‌برند و اسرائیل به‌طور شبانه‌روزی امکانات این افراد را تامین می‌کند. 

وی افزود: تمام زیرساخت‌های اسرائیل توسط حزب‌الله مورد هدف قرار گرفته و بخشی از آن در فهرست هدف است و اسرائیل می‌داند که حزب‌الله می‌تواند هر نقطه از اسرائیل را بمباران کرده و به آتش بکشد، بنابراین به هر طریقی می‌خواهد حزب‌الله را از پای درآورد در حالی که در این حادثه کمترین آسیب به سربازان حزب‌الله وارد شد چرا که سربازان حزب‌الله از این پیچرهای قدیمی استفاده می‌کردند و بیشتر مردم عادی این پیچرها را مورد استفاده قرار دادند این باعث هوشیاری حزب‌الله شد و موجب شد دنیا بفهمد اسرائیل چه جرسومه خبیث و کثیفی است. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار