رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-28 08:55 شماره خبر : 9123 https://sobhtoos.ir/short/Vd0Gz 0
رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل‌آباد:

رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل‌آباد با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد قهرمان مسابقات چهارجانبه کشتی آزاد شد، گفت: این مسابقات با حضور ۸۰ کشتی‌گیر از شهرستان‌های کاشمر، بجستان، بردسکن و خلیل‌آباد برگزار شد.

حسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگارگروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ از برگزاری مسابقات چهارجانبه کشتی خبر داد و اظهار داشت: مسابقات چهارجانبه کشتی آزاد به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در سالن ورزشی شهید یاقوتی خلیل‌آباد با حضور تیم‌هایی از شهرستان‌های کاشمر، بجستان، بردسکن و خلیل‌آباد برگزار شد.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها با حضور ۸۰ کشتی‌گیر در ۲۰ وزن و در چهار رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان انجام شد، خاطرنشان کرد: در این مسابقات که با بیش از ۱۴۰ کشتی برگزار شد، خلیل‌آباد با کسب هفت مقام اولی، هفت مقام دومی و چهار مقام سومی و مجموع ۳۷۵ امتیاز به مقام قهرمانی دست‌یافت و تیم‌های بردسکن و بجستان در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل‌آباد به اهمیت این مسابقات و نقش آن در ترویج ورزش کشتی در منطقه اشاره کرد و افزود: کشتی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین ورزش‌ها در ایران، در این شهرستان‌ نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، این ورزش نه تنها به تقویت جسمانی جوانان کمک می‌کند، بلکه به عنوان یک ابزار اجتماعی، فرهنگی و تربیتی نیز عمل می‌کند.

وی در ادامه به چالش‌های موجود در توسعه ورزش کشتی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: شناسایی و پرورش استعدادهای جوان یکی از مهم‌ترین نیازها در این زمینه است؛ بسیاری از کشتی‌گیران موفق در سطح ملی و بین‌المللی از شهرستان‌ها و روستاهای کوچک شروع کرده‌اند و برگزاری مسابقات محلی و منطقه‌ای می‌تواند به شناسایی این استعدادها کمک کند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به نقش خانواده‌ها و جامعه در پرورش ورزشکاران جوان، تصریح کرد: خانواده‌ها باید با تشویق و حمایت از فرزندان خود، آن‌ها را به سمت ورزش سوق دهند، با شناسایی استعدادها و فراهم‌کردن شرایط مناسب برای پرورش آن‌ها، می‌توان به آینده‌ای روشن برای ورزش کشتی در این مناطق امیدوار بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار