رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-12 14:18 شماره خبر : 7742 https://sobhtoos.ir/short/NYK9R 0
قائم‌مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی:

قائم‌مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مردم با حضورشان در عرصه انتخابات نگذارند زمینه تسلط یا طمع دشمن نسبت به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران فراهم شود.

 حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با بیان این‌که پس از پایان یافتن انتخابات، همه باید تابع قانون و رأی مردم باشند، افزود: نتیجه انتخابات چه به نفع و چه به ضرر گروه و طیف سیاسی خاصی باشد، باید آن را بپذیرند و اگر اعتراضی به روند انتخابات یا سلامت انتخابات داشته باشند، باید طبق قانون آن را پیگیری کنند و در صورت اعلام صحت انتخابات، از سوی شورای نگهبان همه باید تابع قانون باشند.

 وی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان طیف‌ها و گروه‌های سیاسی مخالف، خاطرنشان کرد: همه نامزدهایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری به رقابت پرداختند، به این امر که باید از ظرفیت‌های موجود کشور بهره بگیرند، معتقد بودند.

 قائم‌مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: نیروهای علاقه‌مند به پیشرفت کشور در راستای سیاست‌های کلان نظام حرکت می‌کنند بنابراین باید از ظرفیت همه گروه‌های سیاسی برای پیشبرد اهداف کشور استفاده کرد.

وی اضافه کرد: هر کدام از نامزدها که مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده گرفتند همواره باید تعصبات جناحی و حزبی خودشان را کنار بگذارند و از کسانی برای دستگاه‌های اجرایی و مسئولیت‌های اجرایی استفاده کنند که هیچ زاویه‌ای با نظام، انقلاب، امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب نداشته باشند.

شایسته‌سالاری جایگزین حزب‌سالاری شود

ترقی با تأکید بر استفاده از افراد پایبند و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی، بیان کرد: رئیس‌جمهور منتخب برای افزایش و ارتقا کارآمدی نظام اجرایی کشور و پیشبرد اهداف نظام باید شایسته‌سالاری را مبنای اصلی کارش قرار دهد و نه حزب‌سالاری و گرایش‌های حزبی را. 

دشمن در پی تضعیف پشتوانه مردمی

وی تصریح کرد: دشمن همواره از پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی ترس داشت چرا که از ابتدای انقلاب اسلامی، مردم حامی انقلاب بودند و با حضورشان توطئه‌ها و فتنه‌ها را خنثی می‌کردند، لذا تلاش و سرمایه‌گذاری بسیار وسیعی می‌کند تا بلکه بتواند این پشتوانه را تا جایی که می‌تواند تضعیف کند.

قائم‌مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نارضایتی‌ برخی مردم از عملکرد بعضی مسئولان، ابراز کرد: مردم باید آگاه و هوشیار باشند و به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میدان و پهلو ندهند.

وی افزود: مردم با حضورشان در عرصه انتخابات نگذارند زمینه تسلط یا طمع دشمن نسبت به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران فراهم شود؛ همچنین همواره باید بکوشند که مسیر اصلاح امور جامعه و کشور را بدون دشمن شاد کردن و بی آن‌که در پازل دشمن بازی باشند، دنبال کنند.

اتحاد شخصیت‌های اثرگذار قابل سرایت به مردم است

ترقی با اشاره به حمایت برخی از کاندیداها از یکدیگر، خاطرنشان کرد: مردم همواره نسبت به اختلافات دغدغه و نگرانی دارند و اگر مسئولان در مراتب بالا، با یکدیگر توافق داشته و متحد و منسجم باشند این اتحاد و انسجام از بالا به پایین نیز سرایت می‌کند و در داخل جامعه نیز زمینه تفرقه، تشتت و اختلاف را از بین می‌برد.

وی با تأکید بر این‌که اگر در شخصیت‌های اثرگذار و گروه‌های مرجع با هم هماهنگ، هم‌افزا و همراه باشند تأثیر بسیار زیادی در امید مردم به آینده خواهد گذاشت، عنوان کرد: اتحاد شخصیت‌های برجسته با یکدیگر و حمایت آن‌ها از هم، تأثیر زیادی بر اعتماد مردم به مسئولان خواهد گذاشت و آن‌ها را راغب می‌کند تا در صحنه انتخابات حضوری جدی‌تر داشته باشند.

اقتصاد اولویت دولت چهاردهم باشد

 قائم‌مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در شرایط کنونی مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در اولویت‌ رئیس قوه مجریه قرار بگیرد، حل مشکلات اقتصادی کشور و توجه به بهبود سفره معیشتی مردم است.

وی ادامه داد: دولت چهاردهم باید مهار تورم، رشد جهشی تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور از طریق بالا بردن ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را در اولویت‌های خودش قرار دهد تا بتواند با همراه کردن مردم با دولت، مسیر اصلاح امور و بهبود امور کشور را با پشتیبانی آن‌ها دنبال کند.

 انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار