رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/07/16 Monday - 2024 07 October الاثنين ، 4 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-16 18:14 شماره خبر : 8963 https://sobhtoos.ir/short/eGyEY 0
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی تربت‌حیدریه خبر داد:

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: در شش ماهه نخست امسال و از مجموع تماس‌های ثبت شده به اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه، بیش از ۲ هزار و ۷۳۰ تماس به عنوان مزاحمت ثبت شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از ایرنا؛ محمد جواد امیری اظهار کرد: خدمات مشاوره تخصصی توسط اورژانس ۱۱۵ به تماس‌گیرندگان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، بیش از ۷۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: کل تماس‌های ثبت شده به اورژانس ۱۱۵ در نیمه اول امسال ۳۵ هزار و ۳۶۶ بوده است که از این تعداد ۸۳۵ خدمت به صورت مشاوره تخصصی ارایه شد که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش قابل توجهی داشته است.

امیری بیان کرد: شهروندان در قبال چالش بهداشتی یا درمانی که در طول روز برایشان رُخ می‌دهد با همکاران ما تماس گرفته و بدون نیاز به اعزام در محل، مشکل شان از طریق مشاوره تلفنی برطرف می‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه اظهار کرد: از مجموع تماس‌های ثبت شده به اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه، بیش از ۲ هزار و ۷۳۰ تماس به عنوان مزاحمت ثبت شده‌ است.

وی همچنین گفت: در نیمه اول امسال ۱۰ هزار و ۴۸۰ مورد مأموریت توسط اورژانس 115 تربت حیدریه انجام شد که خدمات اورژانس به جمعیت زیر پوشش نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش داشت.

امیری تصریح کرد: از مجموع کل مأموریت‌های انجام شده، ۹ هزار و ۵۴۶ مأموریت به اعزام آمبولانس منجر شد، هزار و ۶۴ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی و هزار و ۹۷۷ مأموریت مرتبط با حوادث غیرترافیکی بود.

وی افزود: همچنین ۲ هزار و ۱۲۳ نفر از مددجویان، ترافیکی و پنج هزار و ۶۰ نفرشان غیرترافیکی بودند که توسط همکاران به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل شدند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار