رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خبر داد:

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از توزیع ۱۹ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی از ابتدای سالی جاری بین آبزی پروران و منابع آبی شهرستان خبر داد.

کاظم قربان‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار داشت: ۱۹ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور بین آبزی پروران، علاقه‌مندان به پرورش ماهی و منابع آبی شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تأمین نیاز جامعه به گوشت سفید و پروتئین سالم یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی و واحد شیلات است، خاطرنشان کرد: هدف از این طرح اجرای طرح ترویجی و الگوسازی پرورش ماهیان در استخرهای دو‌منظوره کشاورزی است تا با تکمیل‌شدن سبد غذایی، کمک کوچکی در جهت ارتقا بهره‌برداران برداشته شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تأکید بر اینکه بچه ماهی‌های توزیع شده از نوع کپور بودند، تصریح کرد: حدود ۲۷ مرکز پرورش ماهی‌های گرم آبی مجاز در شهرستان کاشمر فعالیت می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود این مراکز حدود ۱۵ تن گوشت ماهی تولید و به بازار عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره آب کشاورزی علاوه بر غنی‌شدن آب و ایجاد اشتغال به دلیل زودبازده بودن به معیشت خانواده‌ها نیز کمک شایانی می‌کند، اذعان کرد: بهبود بهره‌وری تولیدات زراعی و باغی از طریق غنی‌شدن آب کشاورزی، کاهش استفاده از کودهای شیمیایی و تولید محصولات سالم، ترویج فرهنگ مصرف ماهی و سلامتی افراد جامعه از جمله فواید پرورش ماهی در استخرهای دو‌منظوره آب کشاورزی محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار