رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-06 10:35 شماره خبر : 8343 https://sobhtoos.ir/short/NE9rq 0
معاون علوم ‌پزشکی تربت‌‌حیدریه خبر داد:

معاون بهداشت دانشگاه علوم ‌پزشکی تربت‌‌حیدریه از تزریق بیش از ۵۰۰ دُز واکسن پنوموک در جمعیت تحت پوشش این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، محمد قربانی گفت: در راستای طرح سراسری واکسیناسیون پنوموک در کشور، ۵۳۲ دُز واکسن پنوموک در ردۀ سنی کودکان دوماهه و چهارماهه در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه تزریق شد که از این تعداد ۳۲۱ دُز در تربت‌حیدریه، ۱۲۲ دُز در زاوه و ۸۹ دُز در مه‌ولات تزریق شده است.

وی افزود: واکسن پنوموک یکی از مهم‌ترین واکسن‌هایی است که به برنامهٔ کشوری واکسیناسیون افزوده شد و برای محافظت از کودکان در برابر بیماری‌های جدی ناشی از باکتری پنوموک استفاده می‌شود.

قربانی با بیان این‌که تزریق این واکسن مهم‌ترین اقدام برای حفظ سلامت کودکان است، اظهار کرد: واکسیناسیون پنوموک گامی مهم در جهت کاهش بار بیماری و مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری‌های پنوموکی در کشور است و نقش مؤثری در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان ایفا می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه این باکتری می‌تواند باعث ایجاد عفونت‌های مختلفی از جمله ذات‌الریه، عفونت گوش میانی، سینوزیت و حتی مننژیت شود، خاطرنشان کرد: 

همشهریان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانهٔ بهداشت نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود در ردهٔ سنی دوماهه اقدام کنند.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار