رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/08/02 Wednesday - 2024 23 October الأربعاء ، 20 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-10-16 09:22 شماره خبر : 5633 https://sobhtoos.ir/short/NE0nV 0
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی:

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: هیئت نظارت شورای نگهبان، صلاحیت ۷۸۰ نامزد را در این استان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی امیر فریدنیا اظهار کرد: نامزدهای تایید صلاحیت شده در سراسر خراسان رضوی ۴۵ درصد از مجموع یک‌هزار و ۷۴۴ داوطلب ثبت‌نام شده در استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: نامزدهای تایید شده برای تصدی ۱۸ کرسی نمایندگی خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: صلاحیت ۱۳۵ داوطلب برابر با 8 درصد ثبت‌نام شدگان در هیئت نظارت استان احراز نشد و صلاحیت ۵۲۸ داوطلب نیز به تایید نرسید.

به گفته فریدنیا، ۷۸ داوطلب معادل 4 درصد ثبت‌نام شدگان نیز شرایط نامزدی در انتخابات را نداشتند و نام‌نویسی آنان تکمیل نشده بود و ۲۲۳ نفر نیز انصراف داده و یا اعتراضی به نظر هیئت‌های اجرایی نکردند.

گفتنی است؛ مردم خراسان رضوی از ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنند؛ همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات از دوم اسفند آغاز خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار