رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/08/04 Friday - 2024 25 October الجمعة ، 22 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-04 14:44 شماره خبر : 9186 https://sobhtoos.ir/short/VbrQ5 0
امام جمعه خلیل‌آباد:

امام جمعه خلیل‌آباد گفت: در دو سال گذشته، کشاورزان ما در حوزه انگور و کشمش ضرر زیادی را متحمل شده‌اند و این موضوع نیازمند توجه و حمایت جدی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان که در محل مصلی مسجد جامع خلیل‌آباد برگزار شد،  با اشاره به سفر استاندار به شهرستان خلیل‌آباد، اظهار داشت: استاندار خراسان رضوی، منطقه ترشیز را به عنوان اولین مقصد سفرهای استانی خود انتخاب کرده که این انتخاب نشان‌دهنده توجه ویژه به منطقه ترشیز و مشکلات آن است.

وی با اشاره به مسائل کشاورزی شهرستان و  بارش باران‌های اخیر، خاطرنشان کرد: باران‌های اخیر نعمت بزرگی از سوی خداوند بود که باید شکرگزاری کنیم، اما در عین حال، باید بهینه از این نعمت استفاده کنیم و به فکر حفظ منابع آب باشیم.

امام جمعه خلیل‌آباد همچنین به مشکلاتی که کشاورزان در دو سال گذشته با آن مواجه بوده‌اند، اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته، کشاورزان ما در حوزه انگور و کشمش ضرر زیادی را متحمل شده‌اند و این موضوع نیازمند توجه و حمایت جدی است.

وی  با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از منابع آبی، تصریح کرد: عمق چاه‌های ما به سیصد متر رسیده که این موضوع بسیار خطرناک است، بنابراین باید به فکر استفاده بهینه از آب و اجرای طرح‌های خورشیدی باشیم.

دستجردی در ادامه با اشاره به موضوع خرید محصولات کشاورزی، اذعان کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای خرید محصولات کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد به ویژه کشمش، اختصاص داده شده که این مبلغ باید به صورت نقدی و به قیمت واقعی خریداری شود تا کشاورزان از این حمایت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به موضوع صادرات کشمش، عنوان کرد: صادرکنندگان باید با آرم خلیل‌آباد کشمش‌های خود را صادر کنید و از نام این سرزمین برای معرفی محصولات خود استفاده کنید، این نکته بسیار مهم است که باید به آن توجه کنیم و از نام کشور دیگر برای صادرات محصولات خود استفاده نکنیم.

دستجردی در پایان سخنان خود به کشاورزان اطمینان داد که در پیگیری مسائل کشاورزی و مشکلات شهرستان، همواره در کنار آنها خواهد بود و گفت: ما باید تلاش کنیم تا مشکلات اجتماعی و مالی کمتری داشته باشیم و به سمت آینده‌ای بهتر حرکت کنیم. ان‌شاءالله با همت و تلاش، شهرستان ما در مسیر رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار