رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/04/18 Monday - 2024 08 July الاثنين ، 2 محرّم ، 1446
ساعت
1403-04-15 11:33 شماره خبر : 7789 https://sobhtoos.ir/short/eoPdw 0
مسئول نظارت شورای نگهبان استان خراسان رضوی؛

مسئول نظارت شورای نگهبان استان خراسان رضوی گفت: انتخابات بزرگترین رویداد اجتماعی و سیاسی است امروز با یک آمادگی کامل و تعامل حداکثری با هیئت‌های اجرایی و نظارتی کار را پیش خواهیم برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ محمد کمال سرویها صبح امروز با حضور در استودیو انتخابات واقع در استانداری خراسان رضوی، انتخابات را بزرگترین رویداد اجتماعی و سیاسی دانست و گفت: جمعه هفته گذشته دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد و نتیجه آن شنبه اعلام شد و از میان نامزدها، دو نفر به دور بعد راه یافتند.
وی اظهار کرد: شنبه هفته گذشته با حضور ریاست ستاد اجرایی انتخابات استان جلسه‌ای برگزار شد تا برای برگزاری دور دوم انتخابات در نیمه تیرماه آماده شویم.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه ملزومات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری دور دوم انتخابات از تهران واصل شده است، تصریح کرد: امروز با یک آمادگی کامل و تعامل حداکثری با هیئت‌های اجرایی و نظارتی کار را پیش خواهیم برد.
وی با اشاره به افزایش تعداد شعب در مناطق شلوغ و پر جمعیت مثل اطراف حرم، ابراز کرد: تلاش ما این است که مردم برای شرکت در انتخابات معطل نشوند و بتوانند به راحتی در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.
سرویها عنوان کرد: امیدوارم مردم از فرصت پیش از ظهر استفاده کنند و حضور خود را به ساعات پایانی موکول نکنند و فرصت را مغتنم شمارند.
وی اضافه کرد: در انتخابات گذشته شاهد برخی شایعات بودیم که اساسی ندارند و اگر هیئت اجرایی در ستادها بی‌تجربه باشند، به شایعات دامن زده و آنها را منتشر می‌کنند.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در هر شعبه، سه الی چهار نفر عضو ثابت از طرف شورای نگهبان، فعال هستند، گفت: ۲۴ ساعت در خدمت ستادها هستیم تا مشکلی به وجود نیاید.
وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر نبود صندوق اخذ رای در شهرک صنعتی توس، بیان کرد: در شهرک صنعتی توس شعبه ثابتی در مساجد وجود دارد و علاوه بر این، صندوق سیار نیز به کارخانه ها ارسال می‌شود.
سرویها با اشاره به همزمانی پایان انتخابات و آغاز ماه محرم، گفت: جشن و سرور نامزد منتخب باید با طمانینه همراه باشد تا درخور شأن مردم شریف باشد و نتیجه را دو ستاد بپذیرند، البته مسیر قانونی برای نامزدها مهیا است و هرگونه مستنداتی داشته باشند می‌توانند از مجاری خود پیگیری کنند و شورای نگهبان نیز موظف است گزارش تخلف را پیگیری نماید.
وی ضمن ابراز امیدواری برای صحت انتخابات، اضافه کرد: انتخابات از ساعت ۸ تا ۱۸ ادامه دارد اما ساعت آن می‌تواند تا ساعت ۲۴ تمدید شود.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی عنوان کرد: بالغ بر ۸۰ هزار نفر از سوی شورای نگهبان در شعب فعالند و حدود ۱۷ هزار نفر هئیت نظارت هستند و باقی افراد در قالب هیئت اجرایی خدمت می‌کنند تا به سلامت آرای مردم را اخذ کرده و شمارش کنند و در نهایت صورت جلسه را امضا کرده و یک نسخه را به فرمانداری‌ها و نسخه‌ای دیگر را به هیئت نظارت استان تحویل دهند تا آمار مشارکت تجمیع شده و به تهران ارسال شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار