رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-09 14:54 شماره خبر : 8383 https://sobhtoos.ir/short/NYaw2 0
امام جمعه نیشابور:

امام جمعه نیشابور گفت: امروز ایران به کشور تولید کننده قدرت برای ملت‌های آزادی خواه جهان تبدیل شده تا آنها بتوانند از ظرفیت‌های خود برای مقابله با توطئه دشمنان استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت الاسلام سیدابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر، رجایی و آیت الله رئیسی و با اشاره به استقرار دولت چهاردهم گفت: دولت چهاردهم به دولت همدلی به دولت وحدت ملی نامگذاری شده که امیدواریم این دولت بتواند ظرفیت‌های ملی را احیا کرده و شرایط معیشتی و اقتصادی کشور را به سمت رشد و بهبودی، سوق دهد.

وی با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری به دولت چهاردهم و دولت‌های‌ گذشته در خصوص به کارگیری نیروهای جوان برای مدیریت کشور، افزود: نیروهای جوان و مستعد بسیاری در کشور وجود دارد اما در زمان تشکیل دولت، مسئولیت‌ها حول چند یا چند صد نفر می‌چرخد و این نشان می‌دهد ما در تربیت نیروهای کارآمد، مفید و مدیر ضعف داریم.

وی با اشاره به اینکه بحث معیشت مردم باید در اولویت قرار بگیرد، ادامه داد: دولت نباید مردمی بودن را فراموش کند. از هنرمندی‌های شهیدان رجایی و باهنر این بود که مردمی بودند در دوره اخیر نیز شهید رئیسی به ما آموخت که چطور باید مردمی باشیم. ایشان چطور در بین مردم شهرها، روستاها، عشایر و چادرنشینان رفت و آمد داشتند، ایشان شب و روز نداشتند و در میان مردم رفت و آمد می‌کردند.

 امام جمعه نیشابور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر سفرهای استانی، مسئله تورم، ارزش پول ملی، حمایت از محرومان و مظلومان خاصه مردم مظلوم غزه گفت:  یشان فرمودند؛ هر برنامه و قانونی که تهیه می‌شود باید پیوست عدالت داشته باشد و باید ببینیم هر برنامه‌ای که اجرا می‌شود چقدر به عدالت نزدیک است. 

وی اهتمام به تولید ملی را یکی دیگر از نکات مورد سفارش رهبر انقلاب عنوان کرد و افزود: ما در گذشته قالی و امثال این‌ها تولید و صادر می‌کردیم اما امروز قدرت صادر می‌کنیم. امروز به دولت‌ها بیداری، توانمندی و ایستادن در برابر استعمار آموزش داده و صادر می‌کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی بیان داشت: امروز ایران به کشور تولید کننده قدرت برای ملت‌های آزادی خواه جهان تبدیل شده است ما ظرفیت‌های ملت‌هایی همچون یمن، سوریه، لبنان و فلسطین را بیدار کرده‌ایم تا خودشان از امکانات خود استفاده کرده و قدرتمند شوند و بتوانند در مقابل توطئه‌های دشمنان بایستند و این امروز افتخار ملت ماست.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار