رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/20 Friday - 2024 11 October الجمعة ، 8 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-20 20:24 شماره خبر : 9019 https://sobhtoos.ir/short/V9YDl 0
معاون رئیس‌جمهور خبر داد:

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: دولت برنامه‌های فوری شامل کمک‌های مالی و خدمات مشاوره‌ای را برای تسکین آلام خانواده‌های حادثه‌دیده معدن طبس اجرا خواهد کرد.

زهرا بهروز آذر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، ضمن تسلیت جانباختن تعدادی از هموطنان در حادثه معدن طبس، اظهار داشت: از روز اولی که این حادثه رخ داد همه اعضای دولت در این غم شریک بودند همانطور که همه مردم ایران داغدار این اتفاق بودند.

وی با بیان اینکه سه وزیر دولت چهاردهم از روز اول در طبس حضور پیدا کردند تا ضمن رصد مسائل بتوانند این بحران را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: مبلغی برای این امر اختصاص پیدا کرد تا آن روزهای پرفشار برای مصدومان و خانواده‌های فوت شدگان بگذرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه تیم متخصصی برای بررسی ابعاد مختلف حادثه و اعلام علت اصلی حادثه نیز از همان ابتدا تعیین شد، تصریح کرد: در ادامه مسیر چند کار را دنبال خواهیم کرد و برای اولین بار بسته مشاوره خانواده و مددکاری برای حادثه دیدگان معدن طبس در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مشاوران و مددکاران در کنار خانواده متوفی خواهند بود تا بتوانند مشکلات و مسائل آن‌ها را از نزدیک بررسی و منتقل کنند، اذعان کرد: بحث‌های اقتصادی و نگرانی از برقراری مستمری‌های خانواده‌های آسیب دیده نیز نگرانی دیگری است که بررسی می کنیم.

بهروز آذر با بیان اینکه مستمری به زودی و از هفته آینده برای تمام خانواده‌ها برقرار خواهد شد، عنوان کرد: بحث مسکن برای افرادی که صاحب مسکن نیستند با تأکید رئیس‌جمهور انجام خواهد شد و بخشی از مایحتاج زندگی و لوازم خانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: هلال احمر در این موضوع به عنوان رابط بین دولت، مردم و خیریه‌ها به مردم معرفی خواهد شد و هر نوع کمک که توسط خیرین جمع آوری شود با هماهنگی هلال احمر توزیع خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار