رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-15 01:34 شماره خبر : 8107 https://sobhtoos.ir/short/V0lE3 0
رئیس اداره جهاد کشاورزی سرخس مطرح کرد:

رئیس اداره جهاد کشاورزی سرخس گفت: سرخس یکی از شهرستان‌های فعال در بخش کشاورزی و دام‌پروری است و بسیج سازندگی توانسته اقدامات بسیار موفق و تاثیرگذاری را در این بخش داشته باشد.

محمدعلی رهنما در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: شهرستان سرخس یکی از شهرستان‌های فعال در حوزه کشاورزی و دام‌پروری است که بیش از ۶۰ درصد معاش مردم این شهرستان از طریق کشاورزی انجام می‌شود و بسیج سازندگی توانسته اقدامات بسیار موفق و تاثیرگذاری را در این بخش داشته باشد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سرخس افزود: کار مبارزه با سن غلات را در بیش از ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی انجام دادیم و از شهرستان‌های مطرح استان هستیم که در پنج سال گذشته محموله گندم سن زده نداریم و این افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به همکاری‌های بسیج سازندگی با جهاد کشاورزی در بخش دام گفت: پارسال واکسیناسیون بیش از ۶۰ هزار دام با همکاری بسیج سازندگی انجام و امسال هم تا این لحظه بیش از ۴۰ هزار دام را در دست اقدام داریم و تا پایان سال این اقدامات انجام خواهد شد.

رهنما بیان کرد: در بحث محرومیت‌زدایی بخش کشاورزی و برای استفاده بهینه از منابع آبی، بحث لایروبی قنات‌ها را با کمک بسیج سازندگی داشتیم؛ در روستاهای کاریزک، بزنگان و شوراب نیز کار لایروبی قنات‌ها را در دست اقدام داریم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سرخس عنوان کرد: همچنین در بحث لوله‌گذاری ان‌شاءالله امسال با کمک بسیج سازندگی چاه‌های کشاورزی که فاقد لوله است را در برنامه داریم و ۳۰ چاه در سال جدید بیش از ۶۰ کیلومتر کار لوله‌گذاری آن انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی را هم در دستور کار داریم که در این راستا دیروز اولین پهپاد شهرستان در بخش کشاورزی رونمایی شد تا بتوانیم از فناوری‌های روز هم برای کمک به کشاورزان استفاده کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار