رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-17 17:41 شماره خبر : 6531 https://sobhtoos.ir/short/V9kXY 0
امام جمعه نیشابور:

امام جمعه نیشابور گفت: در حال حاضر حزب‌الله، انصارالله، جیش‌الشعب، ملت مسلمان و انقلابی سوریه همه اینها دست‌های ایران هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت الاسلام سیدابوالقاسم یعقوبی با اشاره به جنایات اسرائیل در فلسطین و غزه گفت: دنیا باید بفهمد که اسرائیل خبیث سزاوار هر مجازاتی است. 

وی با اشاره به اینکه امروز ملت‌ها از دولت‌ها جدا شده‌اند، در نتیجه اسرائیل با چالش‌های سختی در داخل روبرو شده است، بیان داشت: فروپاشی دولت، بی‌اعتنایی مردم به دولت، بی‌اعتنایی بسیاری از کشورهای دنیا به اسرائیل غاصب به جز چند کشور معدود که اسرائیل آنها را اداره می‌کند، این کشور را رو به زوال و نابودی کشانده است.

خطیب جمعه نیشابور با بیان‌اینکه اسرائیل در میان کوره‌ای از خشم، نفرت و انزجار ملت‌ها قرار گرفته است، گفت: طوفان الاقصی نیز باعث در هم شکستن هیمنه اسرائیل شده است. باید سرزمین فلسطین برای مجازات سنگین این صهیونیست‌های غاصب آماده شود امروز اسرائیل برای نجات خود دست و پا می‌زند، تروریست و داعش آماده کرده و به نقاط مختلف دنیا می‌فرستد تا حواس‌ها را از مسئله فلسطین پرت کند.

وی با اشاره به حوادثی که در چند روز گذشته در کشور رخ داد و باعث شد که تروریست‌ها مرزهای شرقی کشورمان را ناامن کنند، ادامه داد: در این حادثه تروریستی عده زیادی از آنها به هلاکت رسیدند و تعدادی از سربازان مدافع ما به فیض رفیع شهادت نائل آمدند. اسرائیل با انجام این جنایت تروریستی و حرکت وحشیانه قصد داشت مردم را از روز قدس دور کند، گرچه ما هم شهید دادیم اما پیروزی بزرگی در آستانه روز قدس به دست آوردیم چرا که ترویست‌ها موفق نشدند به نیات شوم خود در ایران دست پیدا کنند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: همچنین اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در سوریه قصد داشت وزن جنگ را در فلسطین سنگین کرده و پای ایران را وسط بکشد و ایران وارد جنگ شود اما باید بداند ما وارد جنگ شدیم اما نه به طور مستقیم و آنطوری که اسرائیل و آمریکا می‌خواهد. آنها می‌خواهند ایران به طور مستقیم و عملی وارد جنگ شود و بعد با بهانه ورود ما به جنگ، ناتو و آمریکا زمینه جنایتی را در منطقه فراهم کنند.

وی تصریح کرد: آن‌طور که سیاست، حکمت و مصلحت کشور اقتضا می‌کند ما وارد جنگ شده‌ایم. در حال حاضر حزب‌الله، انصارالله، جیش‌الشعب، ملت مسلمان و انقلابی سوریه همه اینها دست‌های ایران هستند که با استکبار مبارزه می‌کنند امروز حماس، جهاد اسلامی و تمام نیروهای جبهه مقاومت که در منطقه حضور دارند و لباس رزم پوشیده‌اند به فرماندهی ایران عمل می‌کنند و ما گفته‌ایم هر کسی بر علیه اسرائیل چه اقدام نظامی، سیاسی، اقتصادی انجام دهد، از آن حمایت می‌کنیم خواه مسلمان یا غیر مسلمان باشد.

خطیب جمعه نیشابور ابراز کرد: امروز محور اصلی مبارزه در فلسطین را اسرائیل و صهیونیسم می‌دانیم، امروز آمریکا می‌داند و می‌بیند که اسرائیل در نبرد با حماس هم زمین‌گیر و تضعیف و هم گرفتار و سرگردان شده است و شش ماه است تمام منابع اقتصادی اسرائیل خوابیده و صدها هزار نفر از جمعیت شهرک نشین‌های اسرائیل آواره شده‌اند. معادن و تجارت اسرائیل در معرض تهدید قرار گرفته و باید کشورهای خوش غیرت غربی و اسلامی غیرت به خرج دهند و ارتباطات اقتصادی خود را با اسراییل قطع کنند که اگر این اتفاق بیفتد، اسرائیل خفه و تمام شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار