رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/10 Monday - 2024 29 April الاثنين ، 20 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-26 16:44 شماره خبر : 6590 https://sobhtoos.ir/short/N3a57 0
سعدالله زارعی:

زارعی با تأکید بر اینکه ایران در حمله به اسرائیل از همه ظرفیت استفاده نکرده است، گفت: حملات پهپادی ایران ضربه سنگین و گسترده‌ای را به رژیم صهیونیستی وارد کرد و اگر اسرائیل عقلی داشته باشد بخت آزموده خودش را دوباره نمی‌آزماید.

سعدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به حملات پهپادی ایران به اسرائیل، اظهار کرد: حملات شب گذشته سپاه پاسداران در واکنش به جنایات چند ماه اخیر صهیونیست‌ها، به ویژه در ماجرای حمله به کنسولگری ایران در دمشق، انجام شده است.

وی ابراز کرد: حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استمرار پیدا نخواهد کرد مگر اینکه رژیم صهیونیستی دست به شرارت جدیدی بزند؛ این در حالی است که اگر از جانب رژیم منحوس صهیونیستی، شرارت جدیدی حادث شود، ایران پاسخ محکم‌تری به اسرائیل خواهد داد.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که اسرائیلی‌ها به حملات ایران پاسخ ندهند در نتیجه احتمال آن می‌رود که حرکات دیشب نقطه پایان وضعیت کنونی باشد.

سپاه پاسداران از همه قدرت خود استفاده نکرده است

وی بیان کرد: واکنش‌های شب گذشته سپاه پاسداران در برابر رژیم اسرائیل حداکثری نبوده و جمهوری اسلامی در این واکنش از همه قدرت خود استفاده نکرده است و اگر چنانچه دشمن دست به شرارتی بزند فضای واکنش ایران تغییر می‌کند.

زارعی افزود: ضربه دیشب از لحاظ حیثیتی اسرائیل را با یک بحران مواجه کرد چرا که اسرائیل مدعی بود که یک خط دفاعی نظامی ایجاد کرده است و کسی جرات نمی‌کند وارد حریمش شود در حالی که سپاه پاسداران شب گذشته این انگاره را باطل کرد.

وی با تأکید بر اینکه ایران در حمله به اسرائیل از همه ظرفیت استفاده نکرده است، گفت: حملات پهپادی ایران ضربه سنگین و گسترده‌ای را به رژیم صهیونیستی وارد کرد و اگر اسرائیل عقلی داشته باشد بخت آزموده خودش را دوباره نمی‌آزماید.

آمریکا ظرفیت نظامی‌اش را به صورت عملیاتی پای کار اسرائیل نمی‌آورد

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه نتانیاهو شب گذشته از واکنش ایران درس‌های زیادی گرفت، عنوان کرد: اسرائیل همواره تحت حمایت آمریکا بوده‌اند اما از آنجا که آمریکا اساسا حتی قادر به دفاع از خودش هم نیست، زمانی که اسرائیل با یک حادثه مواجه می‌شود ظرفیت نظامی‌اش را به صورت عملیاتی پای کار اسرائیل نمی‌آورد.

وی ادامه داد: آمریکا برای حمایت از اسرائیل به آنها تسلیحات، اطلاعات، پول و پشتیبانی سیاسی می‌دهد و همچنین در سازمان ملل مانع صدور قطعنامه‌ها می‌شوند اما در عمل پای کار نمی‌آید.

زارعی خاطرنشان کرد: بایدن همواره مدعی بود که امنیت اسرائیل امنیت آنها است اما در این برهه حساس اعلام کرد که مایل به درگیر شدن با ایران نیست و حتی در زمان عملیات سپاه آمریکایی‌ها هیچ اقدامی نکردند.

وی بیان کرد: وعده صادق تصمیمی ایرانی بود که اتخاذ و به اجرا گذاشته شد بنابراین وعده صادق یک وعده صادق ایرانی بود با وجود این گروه‌های مقاومت نیز در مسیر حمایت از مردم غزه و در کنار اقدام ایران دست به تشدید اقدامات علیه اسرائیل زدند.

جبهه مقاومت، مشتی واحد علیه دشمنی مشترک هستند

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا و اسرائیل با یک جبهه طرف هستند. جبهه‌ای که همپوشانی و هم بستگی دارد؛ در واقع جبهه مقاومت در منطقه مشت واحد در برابر دشمن مشترک هستند.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار