رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/15 Saturday - 2024 04 May السبت ، 25 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-11 20:29 شماره خبر : 6448 https://sobhtoos.ir/short/462MO 0
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور گفبا توجه به استقبال خوب مردم، در ایام ماه مبارک رمضان بیش از ۶۵۰ جلسه قرائت قرآن کریم در سطح شهرستان نیشابور برپا شده است.

 حجت الاسلام حسین یداللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با بیان اینکه قرآن مسلماً کتاب زندگی همه ماست لذا آیات قرآن به ما قاعده زندگی کردن را می‌آموزد و باید از آن بهره برد، گفت: این مصحف شریف نباید بدون استفاده در کنج خانه‌ها بماند بلکه باید سبک و سیاق زندگی خود را با استفاده از آیات قرآن رقم بزنیم.

حجت الاسلام یداللهی افزود: الحمدلله در شهرستان نیشابور زمینه‌های فعالیت فرهنگی قرآنی زیاد است و باید فرصت‌ها را مغتنم شمرد و زمینه انس و الفت خانواده‌ها به ویژه قشر جوان را با این کتاب ارزشمند فراهم نمود و بی‌شک مقدمه دستیابی به چنین هدفی روخوانی و روان خوانی قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای انس با قرآن می باشد و نیاز است در این ماه پربرکت برنامه‌های متنوعی برای آشنایی هر چه بیشتر با قرآن کریم اندیشیده شود، گفت: به لطف خدا و استقبال خوب مردم در ایام ماه مبارک رمضان بیش از ۶۵۰ جلسه قرائت قرآن کریم در سطح شهرستان نیشابور برپا شده است. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۷ تشکل قرآنی در شهرستان نیشابور علاقمندان را با آموزه‌های قرآنی آشنا می‌کنند، خاطرنشان کرد: این تشکل‌های قرآنی در قالب ۳۱ خانه قرآن و۱۶ موسسه قرآنی با برپایی برنامه‌های مختلف و فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی ترویجی قرآن کریم، به‌صورت عمومی و تخصصی در سطوح مختلف از پیش از دبستان تا بزرگسال، زمینه فعالیت دوستداران قرآن را در این شهرستان فراهم کرده است.

حجت الاسلام یداللهی بیان داشت: در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ قرآن آموز با شرکت در دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت و تخصصی در این تشکل‌های قرآنی مشغول فراگیری و آموزش قرآن هستند.

وی بیان داشت: با توجه به جایگاه فرهنگی-دینی، جمعیت نیم میلیونی، وسعت جغرافیایی و جایگاه ویژه شهرستان نیشابور در سطح استان خراسان رضوی، موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن در شهرستان نیشابور هم از نظر آمار و هم از نظر کیفیت فعالیت‌ها، جایگاه مطلوبی در سطح استان دارند بطوریکه تشکل‌های قرآنی نیشابور در سال‌های گذشته، طرح‌های قرآنی استانی و حتی ملی را به میزبانی این شهرستان اجرا کرده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور گفت: با توجه به ابلاغ طرح ملی مسطورا و در راستای این طرح با عنوان زندگی با آیه‌ها، بهره‌گیری از شبکه‌های جمعیتی زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی شامل تشکل‌های قرآنی، شبکه قرآن محلی، روحانیون مستقر و هجرت، هیئت‌های مذهبی، شبکه مداحان، هیئت‌های اندیشه ورز و ... می‌تواند باعث ایجاد یک حرکت قرآنی ملی در راستای ارتباط همیشگی و زندگی آحاد مردم با آیات قرآن کریم گردد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار