رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-21 13:22 شماره خبر : 9030 https://sobhtoos.ir/short/VJ56b 0
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خبر داد:

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پیرو تحلیل و بررسی‌های آماری انجام شده، دو گروه سنی کودکان ۵ تا ۹ ساله و میانسالان ۳۵ تا ۳۹ ساله پرجمعیت‌ترین گروه‌های سنی را تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» به نقل از عطارنیوز حامد جزجلالیان اظهار داشت: هرم سنی کشور ایران، گویای جمعیت بالای میانسالان است و نکته بسیار مهم در نمای هرم جمعیتی نیشابور، اهمیت گروه سنی پنج  تا ۹ ساله‌ها است و به گفته کارشناسان آمار و علوم اجتماعی، این شرایط خاص جمعیتی در نیشابور، نقطه قوت ارزشمندی برای مدیران و تصمیم گیرندگان به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اعلام لزوم جلب توجه مدیران به این تحلیل جمعیتی تصریح کرد: در نیشابور خوشبختانه موقعیت بسیار خوبی از نظر جمعیت کودکان پنج تا ۹ ساله داریم و مدیران سازمان‌ها و ادارات مختلف می‌توانند برای آموزش، فرهنگ‌سازی و استفاده بهینه از این موقعیت جمعیتی برنامه‌ریزی نمایند تا آینده خوبی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

فرامرز شیرازی، مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: هر ساله در ابتدای سال فرایند به‌روزرسانی جمعیت بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی وزارت بهداشت در تمام واحدهای بهداشتی انجام می‌گردد و اطلاعات جمعیتی پس از صحت‌سنجی و جمع‌بندی به صورت گزارشات و تحلیل‌های جمعیتی در اختیار مدیران و کارشناسان سطوح مختلف دانشگاه قرار می‌گیرد.

شیرازی همچنین جمعیت را مبنای اکثر شاخص‌ها به ویژه در حوزه سلامت دانست و افزود: با توجه به اهمیتی که شاخص‌های جمعیتی در برنامه‌ریزی‌های مختلف دارند، تحلیل شاخص‌های جمعیت از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. در بین شاخص‌های جمعیتی هرم های سنی از گویاترین موارد است و با مقایسه پهنای مختلف آن به نکات قابل توجهی پی خواهیم برد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار