رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-18 16:04 شماره خبر : 6854 https://sobhtoos.ir/short/4kjdb 0
فرمانده انتظامی نيشابور خبر داد:

فرمانده انتظامی شهرستان نيشابور از شناسايی متهمی که با استفاده از درگاه جعلی اقدام به كلاهبرداری ۷۴۰ ميليون ريالی از يك شهروند، كرده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از روابط‌عمومی انتظامی نیشابور، حسين احمدي گفت: در پی مراجعه يكی از شهروندان به پليس فتای نيشابور مبنی بر اينكه مبلغ ۷۴۰ميليون ريال به‌صورت اينترنتی از حساب وی به سرقت رفته است، پيگيری موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

 وي با اشاره به اینکه در بررسی‌های اوليه کارشناسان پليس فتا، مشخص شد متهم يکی از آشنايان مال‌باخته بوده که با داشتن مشخصات کارت عابربانک وی، قصد ورود به يک سايت جهت خريد بازی‌های رايانه‌ای را داشته است، افزود: متأسفانه متهم با ارسال لينک جعلی، وی را به يک درگاه جعلی بانکی هدايت کرده و سپس با  سوءاستفاده از این اعتماد، مبلغ ۷۴۰ميليون ريال از حساب شاکی برداشت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نيشابور تصريح کرد: کارشناسان پليس فتا با انجام تحقيقان ميدانی و با رصدهای فنی و ديجيتالی، متهم را در استانی ديگر شناسايی کرده و با دستور مقام قضائی حساب وی توقيف شد، ضمن اينکه با سرعت عمل کارشناسان پليس فتا، مبلغ فوق به حساب شاکی مسترد گردید.

احمدی گفت: کلاهبرداران به علت تعطيلی بانک‌ها عمدتاً ساعات غیراداری و ايام تعطيل را برای انجام مقاصد شوم خود انتخاب می‌کنند، لذا شهروندان به تماس‌های مشکوک اعتنا نکنند و اطلاعات محرمانه و حساب‌های کاربری خود را در اختيار ديگران قرار ندهند ضمن اينکه همواره قبل از انجام تراکنش مالی از صحت آدرس درگاه بانکی و پروتکل‌های امنيتی آن اطمينان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طريق سايت پليس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت كرده و يا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ فوريت‌های سايبری تماس بگيرند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار