رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-08 15:17 شماره خبر : 8372 https://sobhtoos.ir/short/V7Bk3 0
فرمانده انتظامی نیشابور خبر داد:

فرمانده انتظامی نیشابور از کلاهبرداری 820 میلیون ریالی با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از روابط عمومی پلیس نیشابور، حسین احمدی گفت: در پی ارائه مرجوعه قضائی از سوی یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی نیشابور افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد از طریق لینک جعلی پیامکی با محتوای"علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده و جهت مشاهده متن شکواییه می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید" بر روی لينک مربوطه كليک کرده و اطلاعات حساب كارت بانكی‌ خود را در محل مشخص شده وارد نمود که در ادامه ۸۲۰ ميليون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

احمدی اظهار کرد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و با هماهنگی مقام قضایی کل مبلغ کلاهبرداری شده به حساب فرد مالباخته عودت و فرد کلاهبردار در استانی دیگر شناسایی شد ضمن اینکه پرونده به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارجاع گردید.  

فرمانده انتظامی نیشابور تصریح کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه فاقد لینک است و چنانچه افراد پیام‌هایی تحت ابلاغ الکترونیک قضائی دریافت کردند که در آن پرداخت مبلغی، هر چند کم درخواست شده بود، بدانند پیام جعلی است.

این مقام انتظامی  با اشاره به اينكه پیامک ثنا از سرشماره شخصی ارسال نمی‌شود و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری است، خاطر نشان كرد: افراد در صورت مشاهده اینگونه پیام‌ها آن را حذف كنند.

احمدی در پايان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک  مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار