رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/08/04 Friday - 2024 25 October الجمعة ، 22 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-04 07:02 شماره خبر : 9179 https://sobhtoos.ir/short/N30G1 0
رئیس بنیاد مسکن قوچان خبر داد:

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان گفت: برای ساخت مسکن ویژه اقشار کم‌درآمد زیر دهک 5 و محرومین در این شهرستان، 217 واحد پیش‌بینی‌شده که در روستاهایی همچون نسیم‌آباد، هی‌هی و... و شهرهای قوچان و باجگیران است.

عزیز ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»؛ اظهار کرد: سهمیه مسکن روستایی قوچان برای سال جاری یک هزار و 238 واحد بوده که تاکنون و با گذشت هفت ماه از سال جاری یک هزار و 94 مورد معرفی به بانک انجام‌شده است.

وی از انعقاد قرارداد برای 803 واحد مسکن روستایی خبر داد و افزود: تاکنون 593 واحد به مرحله پی‌کنی رسیده است و علاوه بر رسیدن 455 واحد به مرحله اسکلت و 323 واحد هم در مرحله سقف و دیوارچینی، 104 واحد مسکونی روستایی با کمک اعتبارات مسکن، توانسته‌اند پایان کار دریافت کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با یادآوری این موضوع که در طرح نهضت ملی مسکن شهری و سایت 44 هکتاری این شهر هم تا 20 روز آینده زیرسازی زمین به پایان رسیده و ماشین‌آلات از سایت خارج می‌شوند، تصریح کرد: تاکنون از 954 واحد سهمیه شهر قوچان برای 700 نفر از متقاضیان تشکیل پرونده انجام‌شده است و بیش از 150 نفر هم برای اخذ پروانه به شهرداری معرفی‌شده‌اند.

وی با اشاره به صدور اولین پروانه برای یکی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در سایت 44 هکتار شهر قوچان، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این سایت مسکن ساخت 50 واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد بوده که پی‌کنی برای این واحدها انجام و اسکلت‌ها برپاشده است.

ابراهیمی یادآور شد: این نکته نیز حائز اهمیت بوده که اسکلت در نظر گرفته‌شده به‌صورت پیچ و مهره‌ای است و برای واحدهای 60 متری طراحی‌شده اما تغییراتی در اسکلت به لحاظ قرار گرفتن در مسکن شهری انجام شد و تا 72 متر مفید افزایش صورت گرفت و برای تقویت مقاومت هم دیگر از قوطی استفاده نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ساخت این واحدها برای اقشار کم‌درآمد دهک زیر 5 است، افزود: در حال حاضر اسکلت‌ها به خط تولید رفته است که به‌محض آماده شدن اسکلت‌ها احداث این۵۰ واحد شروع خواهد شد تا افرادی که توانایی ساخت ندارند بتوانند از این مسکن‌ها استفاده کنند.

رئیس بنیاد مسکن قوچان بابیان این مطلب که بخشی از هزینه‌ها به‌عنوان تسهیلات، بخشی با کمک حساب 100 امام و بخشی هم آورده افراد خواهد بود، تصریح کرد: ساخت واحدهای مسکونی ویژه اقشار کم‌درآمد در روستاهای متفاوت این شهرستان همچون نوروزی، پری‌آباد، مقصودآباد، اترآباد و... نیز پیش‌بینی‌شده که سهمیه برای این روستاها 28 واحد است.

وی با اشاره به تعریف 105 واحد دیگر ویژه اقشار کم‌درآمد در روستای نسیم‌آباد این شهرستان که فاصله کمی با شهر قوچان دارد، گفت: ساخت این واحدها از خرداد امسال آغاز شد که در حال حاضر 55 واحد به مرحله نماکاری رسیده است و بر اساس قول پیمانکار تا دو ماه آینده این واحدها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

ابراهیمی از پیش‌بینی ساخت 10 واحد مسکونی در قالب پروژه 105 واحدی روستای نسیم‌آباد برای طلاب حوزه علمیه و ارائه خدمات به این قشر از جامعه خبر داد و افزود: برای روستای هی‌هی هم که در فاصله کمی از شهر قوچان قرار دارد 25 واحد ویژه محرومین پیش‌بینی که در این نقطه هم 4 واحد ویژه طلاب در نظر گرفته‌شده است.

وی با یادآوری اینکه برای شهرهای زیر 25 هزار نفر همچون مزرج، شهرکهنه و آلماجق هنوز تملک زمینی اتفاق نیفتاده است، بیان کرد: تنها در شهر مرزی باجگیران 9 قطعه زمین داخل شهر در نظر گرفته شد که متعلق به بنیاد مسکن بوده و برای اقشار کم‌درآمد است تا با تسهیلات ارزان‌قیمت این واحدها ساخته شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار