رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/01 Friday - 2024 21 June الجمعة ، 15 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-25 17:24 شماره خبر : 7430 https://sobhtoos.ir/short/NEMwX 0
در آستانه مناسک حج؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به حجاج بیت‌الله الحرام گفتند: برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه یابد و فراتر از حج‌گزاران، به آحاد مردم تسرّی یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به حجاج بیت‌الله الحرام به مناسبت فرارسیدن ایام حج ابراهیمی، تأکید کردند: اجتماع عظیم و مناسک پیچیده‌ی حج، هر گاه با چشم تدبّر دیده شود، برای مسلمان، قوّت قلب و سرچشمه‌ی اطمینان است، و برای دشمن و بدخواه، هراس‌انگیز و پُرهیبت.

ایشان با اشاره به مراسم برائت از مشرکین در حج فرمودند: برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه یابد، و فراتر از حج‌گزاران، به آحاد مردم تسرّی یابد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از پیام خود، حجاج را به تمرین معارف و حقایق پرفروغ حج توصیه کرده و افزودند: شما برادر و خواهر حج‌گزار، اکنون در عرصه‌ی تمرین این حقایق و معارف پُرفروغ قرار دارید. اندیشه و عمل خود را به آن نزدیک و نزدیک‌تر کنید، و هویّت بازیافته و آمیخته با این مفاهیم متعالی را به خانه برگردانید. این همان سوغات ارزشمند و حقیقی سفر حجّ شما است.

متن کامل این پیام، روز شنبه توسط نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات قرائت و منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار