رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/24 Tuesday - 2024 15 October الثلاثاء ، 12 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
هشدار احسان عظیمی‌راد پیرامون خط لوله هزارمسجد:

عظیمی‌راد گفت: پیشنهاد می‌شود در خصوص انتقال آب از کلات به مشهد مطالعات دوباره از سر گرفته شود و پروژه فعلا متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با مقدمه‌ای کوتاه در خصوص عملکرد نماینده تراز انقلاب اسلامی و وظایف نمایندگان، گفت: بسیاری از زمین‌های مشهد مربوط به شهرداری و آستان قدس است و برای گرفتن زمین جهت تأمین کمبود مدارس ارتباط برقرار کردیم.

وی اظهار کرد: در جلساتی که با آیت‌الله مروی، تولیت آستان قدس رضوی داشته‌ایم، برای تامین زمین قول‌های خوبی گرفتیم و این‌ها نقاط روشن خوبی است و امیدوارم تا انتهای سال در مناطق حاشیه شهر مشهد کلنگ چند مدرسه به زمین بخورد و تا سال آینده بخشی از کمبودها جبران شود.

راه‌اندازی مجدد پروژه جاده مشهد-کلات

احسان عظیمی‌راد با اشاره به تأیید پروژه جاده مشهد – کلات، افزود: در سال ۱۴۰۰ به دلیل توجیه نداشتن اقتصادی، این طرح رد شده بود ولی با پیگیری‌های انجام‌شده در حال حاضر برای تامین بودجه به وزارت راه و شهرسازی رفته است و امیدواریم تا سال آینده این پروژه راه‌اندازی شود.

تعیین ردیف بودجه زیارت برای مشهد در سال 1404

وی تصریح کرد: پیگیر آن هستیم در بودجه سال ۱۴۰۴ حتما ردیف بودجه زیارت وجود داشته باشد و البته در استان نیز باید کارگروه‌های لازم فعال شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: باید از حضور چندده میلیونی زائر برای بهبود خدمات شهر مشهد بهره‌برداری بهتری شود چراکه علاوه بر زیارت، گردشگری سلامت و گردشگری طبیعت نیز در این شهر وجود دارد.

تعیین تکلیف معلمان قراردادی در سال آینده

وی گفت: طرحی در حال تکمیل است که بر اساس آن امید می‌رود که از سال آینده معلمان قراردادی تعیین تکلیف شوند، بر اساس این طرح ورود معلمان تنها از بستر از دانشگاه فرهنگیان میسر می‌شود.

عظیمی‌راد عنوان کرد:بنده در قامت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هیچ دخالتی در خصوص نصب مدیران استانی و شهری نخواهم داشت چراکه می‌خواهیم نظارت ویژه و دقیقی بر روی عملکرد مسئولان داشته باشیم.

جبران کمبود 32هزار معلم در استان

وی با بیان این‌که مشکل کمبود معلمان را به صورت ملی پیگیری می‌کنیم که این موضوع به صورت کامل حل شود، اضافه کرد: در استان با کمبود ۳۲ هزار رو به رو هستیم و بخشی از این کمبود توسط نیروهای خرید خدمات، افزایش سن بازنشستگی، تعیین ساعت درسی برای مدیران مدارس جبران می‌شود.

خط یک قطار شهری مشهد در انتظار مجوز تأمین واگن

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اصلی قطار شهری مشهد تامین واگن‌های خط یک است؛ اعتبار لازم وجود دارد اما مجوز لازم داده نشده است که اگر این مجوز داده شود علاوه بر کابین‌های قطار شهری، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شهری نیز وارد خواهد شد.

شهرهای اقماری راه حل مشکلات حاشیه شهر مشهد

وی اشاره کرد: مشکل اصلی حاشیه شهر مشهد می‌تواند با ایجاد شهرهای اقماری حل شود، در این خصوص مسئولان ۱۷ شهر را در نظر گرفته‌اند تا مسائل اتباع در مشهد حل شود و امیداوریم با ایجاد این شهرها کمی تنفس برای مشهد ایجاد شود.

تبدیل تهدید کشف‌رود به فرصت منطقه تفرجگاهی

عظیمی‌راد عنوان کرد: کم‌توجهی‌ها به کشف‌رود، آسیب‌های بسیار جدی نظیر بوی نامطبوع یا آبیاری گیاهان خوراکی با آب آلوده ایجاد کرده است؛ پیشنهاداتی وجود دارد که با تکیه بر آن‌ها می‌توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و کشف‌رود بتواند منطقه تفرجگاهی شود.

سه ایراد وارده به انتقال آب هزار مسجد به مشهد

وی گفت: اساس شکل‌گیری انتقال آب هزار مسجد به مشهد مربوط به سال‌ها پیش است و حتما دلایلی داشته‌اند اما سه ایراد وارد است اول اینکه می‌گویند در شهرستان کلات آب مازاد است و طبق نظر کارشناسان آب مازاد وجود ندارد و دوم اینکه این نقل خیلی از مسئولان است که می‌گویند سال‌هاست کلات سیل دارد و می‌خواهیم این آب سیل‌ها را به مشهد برسانیم اما این آب سیل اینقدر گل و لای دارد که اصلا نمی‌توان آن را به مشهد آورد و سوم آمارهای متعدد وجود دارد که مصرف آب ناکارآمد است و باید اول این مصرف را تصحیح کرد اعم از پرت آب در مسیر لوله کشی یا مصرف برای باغ ویلاها.

ضرری که باید جلویش را گرفت

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتقال آب قرار بود دو درصد نیاز مشهد باشد ولی الآن قرار بر ۹درصد نیازمندی است و ۱۲همت پول بیت‌المال، خرج این خط لوله شده است در صورتی‌که اگر مشهد آب و باران نداشته باشد کلات هم آب نخواهد داشت و وای به حال کسانی که به دنبال تکمیل این پروژه هستند که نظرات کارشناسان بر آن منفی است و اگر تمام شود و آبی از آن سمت نیاید حتما پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود در خصوص انتقال آب از کلات به مشهد مطالعات دوباره از سر گرفته شود و پروژه فعلا متوقف شود و اگر جمع‌بندی بر این شد که پروژه ادامه یابد حتما پشتیبانی لازم را خواهیم کرد ولی اگر قرار بر توقف پروژه شد، جلوی ضرر را هرجا بگیریم منفعت است‌.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار