رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-21 11:03 شماره خبر : 8547 https://sobhtoos.ir/short/4aoAE 0

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از پرداخت بیش از ۸۶ درصد مطالبات گندم‌کاران استان به ارزش ۷۹ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از ایسنا، وحیدرضا فریدونی با بیان اینکه بالغ بر ۵۲۲ هزار و  ۷۰۹ تن گندم تاکنون در خراسان رضوی به‌صورت تضمینی خریداری شده است، اظهار کرد: گندم‌کاران استان با تحویل این مقدار از دسترنج خود به مراکز خرید مستقر در سطح استان، حدنصاب قابل‌توجهی از خرید تضمینی گندم را طی پنج سال اخیر رقم زدند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از خرید تضمینی گندم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عملیات اقتصادی استان با ارزشی فراتر از ۹۱ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال یاد کرد و افزود: این عملیات با گستره ۱۷۵ هزار و ۶۰۰  هکتار و با افزون بر ۷ هزار  بهره‌بردار و همچنین ۶۹ هزار و ۱۱ محموله گندم، پرچم‌دار اقدامات اساسی و بزرگ اقتصادی استان و یکی از حلقه‌های اصلی زنجیره تأمین غذا و امنیت غذایی است.

فریدونی اضافه کرد: علاوه بر ثبت این رکورد در این عملیات بزرگ اقتصادی استان که از اواخر اردیبهشت‌ماه تا کنون صورت‌گرفته، در استان خراسان رضوی شاهد افزایش ۳۸ درصدی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز گندم‌کاران استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی علی‌رغم خشکسالی‌های سنواتی در سال‌ جاری بین ۱۰ استان پیشرو در خرید تضمینی گندم کشور بوده است، افزود: به لحاظ بیشترین درصد افزایش خرید نیز این استان رتبه قابل‌توجهی در سطح کشور به دست آورده است.

فریدونی تصریح کرد: در سال جاری هشت سیلوی دولتی، چهار سیلوی بخش خصوصی، هشت سیلوی جوار کارخانه‌های آرد در کنار ۲۴ انبار تعاون روستایی به‌عنوان مباشر این اداره کل در امر خرید تضمینی گندم فعال و نسبت به خدمت‌رسانی به کشاورزان اقدام نمودند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در پایان به شهرستان‌های پیشرو در امر خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: شهرستان مشهد با خرید ۷۶ هزار و ۵۱۲ تن، تربت‌جام با ۵۴ هزار و ۹۴۹ تن و جغتای با ۴۴ هزار و ۷۰۰ تن به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را از آن خود کرده‌اند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار