رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/08 Friday - 2024 28 June الجمعة ، 22 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-04 09:47 شماره خبر : 7587 https://sobhtoos.ir/short/Vlz7Y 0
رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور گفت: شهرستان نیشابور با تولید سالیانه 230 هزار تن شیر، رتبه اول استان خراسان رضوی را در تولید این محصول مهم به خود اختصاص داده است.

علی مبارکی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ گفت: شهرستان نیشابور در بخش دام، رتبه اول تولید شیر در استان خراسان رضوی را دارد و سالیانه حدود 230 هزار تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

وی افزود: میزان تولید شیر شهرستان نیشابور از 13 استان کشور بیشتر است و این مهم به علت وجود شرکت‌های تعاونی‌ است که زنجیره تولید شیر خام در شهرستان را کامل کردند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور یکی از دلایل اصلی موفقیت بخش دام در این شهرستان را توانمندی‌های تشکل‌ها در این بخش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این تشکل‌ها توانستند از بخش تولید دام در شهرستان نیشابور به خوبی حمایت کنند. 

مبارکی در خصوص تعداد دام سبک و سنگین شهرستان نیشابور بیان داشت: در سال 1402 در شهرستان نیشابور 61 هزار و 61 راس دام سنگین و 570 هزار راس دام سبک پرورش پیدا کردند که این امر باعث شده نیشابور رتبه دوم تولید گوشت قرمز در استان خراسان رضوی با تولید سالیانه 7 هزار و 500 تن گوشت را به خود اختصاس دهد.

وی کسب رتبه سوم باغات آلو و گیلاس (باغات هسته‌دار)، رتبه سوم کارخانه‌های خوراک دام، رتبه سوم صنایع لبنی، رتبه چهارم در تولید سبزی و صیفی و رتبه اول در کشت محصولات علوفه‌ای در استان خراسان رضوی را از دیگر موفقیت‌های نیشابور در بخش کشاورزی عنوان کرد. 

رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه در بخش طیور گوشتی، در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری مناسبی در نیشابور انجام نشده، بیان داشت: در سال گذشته 3 میلیون و 950 هزار قطعه جوجه‌ریزی در این شهرستان انجام شد که نسبت به سال 1401، 30.5 درصد افزایش جوجه‌ریزی در نیشابور داشتیم و این امر باعث شد نیشابور جزو شهرستان‌های واردکننده گوشت مرغ در استان خراسان رضوی به‌شمار رود.

مبارکی با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته دو اقدام بزرگ در راستای توسعه واحدهای گوشتی در نیشابور انجام شده و دو واحد بزرگ یک میلیون قطعه‌ای گوشت مرغ توسط بخش خصوصی در حال راه‌اندازی است، گفت: در حال حاضر 63 واحد تولید مرغ با ظرفیت یک میلیون و 57 هزار قطعه در هر دوره در شهرستان نیشابور فعالیت می‌کند که با اضافه شدن این دو واحد بزرگ به چرخه تولید، نیاز این شهرستان از واردات گوشت مرغ مرتفع خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار