رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/20 Friday - 2024 11 October الجمعة ، 8 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-20 13:08 شماره خبر : 9011 https://sobhtoos.ir/short/4xJA6 0
امام جمعه سرخس:

امام جمعه سرخس با تأکید بر اینکه باید به دو بال نجات یعنی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام متصل شویم، گفت: وضعیت قرآنی ما در شهرستان سرخس جایگاه خوبی دارد و باید نهضت بزرگ قرآنی و امام‌شناسی در شهرستان راه‌اندازی شود.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن صباغیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به مسائل منطقه و جبهه مقاومت اظهار کرد: امروز مسئله اول جهان اسلام و جهان بشریت باید موضوع مقاومت و مقابله با رژیم سفاک صهیونیستی باشد.

امام جمعه سرخس افزود: قاطبه مستضعفان عالم امروز در کنار مردم فلسطین هستند؛ امروز همه باید از جریان مقاومت دفاع کنیم.

وی بیان کرد: سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله یک شخص نبود، بلکه یک راه و مکتب بود و این راه به قدرت و قوت بیشتری همچنان ادامه پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام صباغیان با تأکید بر اینکه از آموزه‌های دینی آموخته‌ایم که نصرت الهی قطعی است، گفت: قاعده نصرت دو طرفه است، یعنی اگر در میدان بودیم و امید را از دست ندادیم، شک نکنیم که خداوند هم ما را یاری می‌کند.

خطیب نماز جمعه سرخس با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا است، افزود: آمریکا و رژیم جعلی صهیونسیتی رهبران جبهه مقاومت را به شهادت می‌رسانند، اما نمی‌دانند خون پاک این شهدا پیشران طوفان‌الاقصی‌ها و وعده‌های صادق دیگر خواهد شد که رژیم صهیونیستی را ریشه‌کن می‌کند.

امام جمعه سرخس تأکید کرد: قدرت نظام اسلامی ما فقط موشک‌های نقطه‌زن ما نیست؛ قدرت نرم جهان اسلام امروز رهبری حکیم و فرزانه انقلاب است که به رخ جهانیان کشیده شده است.

وی اضافه کرد: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه نصر است که تاریخ‌ساز می‌شود؛ میلیون‌ها نفر از جامعه اسلامی گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان از تمام نقاط کشور و حتی کشورهای اسلامی دیگر به سمت یک نقطه مرکزی راه افتادند و لرزه بر اندام استکبار انداختند.

حجت‌الاسلام صباغیان بیان کرد: این آمادگی را داریم که در هر میدانی رهبر معظم انقلاب فرمان بدهند، بگوییم ای رهبر آزاده آماده‌ جان‌فشانی هستیم.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: یکی از فرمان‌های نایب امام زمان (عج) این است که بر همه فرض است که هر چقدر می‌توانیم به جبهه مقاومت کمک کنیم؛ کمک به جریان مقاومت کمک به جریان اسلام و انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی و کمک به تشکیل تمدن اسلامی است.

خطیب نماز جمعه سرخس با تبریک ولادت باسعادت امام حسن عسکری علیه‌السلام خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام سیاست‌گذار زیست مهدوی و سبک زندگی مهدوی بودند؛ از آن حضرت باید به‌عنوان حقیقت معرفت به امام زمان (عج) و پذیرش امام معصوم در عصر غیبت یاد کرد؛ ایشان یکی از رهبران حقیقی فرهنگ‌ساز در جامعه شیعی و به معنای عامش اسلامی بودند.

وی در پایان گفت: باید به دو بال نجات یعنی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام متصل شویم؛ وضعیت قرآنی ما در شهرستان سرخس جایگاه خوبی دارد و نهضت بزرگ قرآنی و امام‌شناسی را باید در شهرستان راه‌اندازی کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار