رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-23 19:41 شماره خبر : 8597 https://sobhtoos.ir/short/VmB1b 0
امام جمعه موقت خواف:

امام جمعه موقت خواف گفت: امامین انقلاب در طول تاریخ انقلاب اسلامی منصفانه‌ترین و زیباترین تعاریف را نسبت به مسئله وحدت تبیین کرده و به آن جامه عمل پوشانده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌ توس»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خواف ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت گفت: اعجاز رفتاری پیغمبر در جهت جذب قلوب اعراب جاهلی و وحوشی که حتی به دختران خود ترحم نمی‌کردند، اخلاق نیکو و محبت به آنها بود.

وی افزود: امروز مسئله وحدت یک مسئله راهبردی و مهم در جهان اسلام است که باید جاذبه این دین مبین را برهمه دل‌های خاموش نمایان کند.

امام جمعه موقت خواف تصریح کرد: برخی بخاطر اغراض شخصی و مسائل انحرافی، نظام اسلامی را پیرامون رعایت وحدت اسلامی ناتوان قلمداد کرده و نه تنها دستاوردهای انقلاب اسلامی را در این زمینه نادیده می‌گیرند بلکه زبان به انتقادات بی‌جا و تبلیغات دور از انصاف نسبت به این موضوع مهم می‌گشایند.

وی خاطرنشان کرد: امامین انقلاب در طول تاریخ انقلاب اسلامی منصفانه‌ترین و زیباترین تعاریف را نسبت به مسئله وحدت تبیین کرده و به آن جامه عمل پوشانده‌اند و افرادی که در جهت مخالف این مسئله حرکت می‌کنند قطعا خیرخواه اسلام نیستند.

حجت الاسلام اسماعیل‌زاده به اشاره به اهمیت مسئله امیدآفرینی و تقویت اعتماد ملی گفت: مسئولین نباید با مواضع غیرکارشناسی خود اعتماد مردم را از کشور سلب کنند، زیرا تصمیماتی که بر خلاف وعده‌های انتخاباتی اتخاذ شود قطعا بی‌اعتمادی مردم را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اتخاذ تصمیمات کارشناسی شده تصریح کرد: قبل از هرگونه تصمیم‌گیری باید تمام جوانب آن سنجیده شود و اگر مسئله‌ای به نفع مردم است در دستور کار قرار بگیرد هرچند موجب ایجاد زحمت بیشتر برای مسئولین بشود.

خطیب جمعه خواف با اشاره به برخی سخنانی که از زبان مسئولین ساطع می‌شود ادامه داد: متاسفانه یکی از آفات و مشکلاتی که برخی مسئولین ناکارآمد به آن گرفتارند، شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیتشان است؛ زیرا وقتی مسئولی توان مدیریت لازم را برای رفع مشکلات ندارد مسئولیت و وظیفه خود را به گردن دیگران می‌اندازد که این موضوع موجب ناامیدی مردم خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار