رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-31 18:29 شماره خبر : 6666 https://sobhtoos.ir/short/NEMWn 0
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نیشابور:

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نیشابور گفت: مسابقه ادبی تا سیمرغ برای اولین‌بار به صورت کشوری در نیشابور و ۱۸ شهرستان دیگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش نیشابور، سیدمهدی قاضی گفت: در ادامه برنامه‌های بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری، بیست و یکمین دوره مسابقه ادبی تاسیمرغ برای اولین‌بار به صورت کشوری در ۱۸ شهرستان برگزار شد.

 سید مهدی قاضی افزود: این مسابقه ادبی با هدف معرفی شخصیت و آثار این شاعر و عارف بزرگ ایران زمین به دانش‌آموزان، در قالب ۴۵۰ گروه سه‌نفره، ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر، در دو مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم برگزار شد.

 وی ادامه داد: گزیده‌ای از مطالب چند کتاب ارزشمند عطار نیشابوری به عنوان منبع و به‌صورت جزوه در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده بود و آنان در این آزمون به ۳۰ سوال تشریحی و تستی طراحی شده، پاسخ دادند.

 قاضی اظهار کرد: علاوه بر استان خراسان‌ رضوی، دانش‌آموزان استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، گیلان و گلستان نیز به صورت همزمان در این مسابقه شرکت کردند.

 وی تصریح کرد: در پایان مسابقه و پس از داوری آزمون، به ۳۰ نفر برتر این مسابقه در دو دوره تحصیلی و دو بخش دخترانه و پسرانه، جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار