رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/07/16 Monday - 2024 07 October الاثنين ، 4 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-16 11:43 شماره خبر : 8958 https://sobhtoos.ir/short/Nj57X 0
رئیس اداره میراث فرهنگی تربت‌حیدریه:

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت‌حیدریه گفت: مراسم «حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا» شهرستان تربت‌حیدریه در تقویم رویدادهای گردشگری مذهبی کشور ثبت ملی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی خراسان رضوی، علی محمدی افزود: با هدف بهره‌مندی از فرصت‌های موجود در شهرستان و در راستای توسعه گردشگری داخلی و خارجی به‌ویژه در خصوص رویدادهای محرم  که قابلیت تبدیل به رویداد گردشگری‌ مذهبی  را داشتند، این ثبت با مشارکت ادارات میراث فرهنگی و تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی شهرستان انجام گرفت. 

 

وی تصریح کرد: این مراسم که به مدت ۱۱ سال متوالی توسط هیئات مذهبی و با همکاری نهادهای فرهنگی شهرستان، در آستانه پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه سلام‌الله علیه در تربت‌حیدریه شبیه‌سازی و برپا می‌شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت‌حیدریه ادامه داد: یکی از فرصت‌های مهم جهت جذب گردشگری مذهبی در شهرستان و نمایش ارادت مردم تربت‌حیدریه به ائمه معصومین سلام‌الله است. 

 

محمدی اظهار کرد: ویژگی‌های رویدادهای قابل ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور  باید به گونه‌ای باشد که سبب افزایش جذب گردشگران به مقصد گردشگری و همچنین در بازه زمانی مشخص و محدودی و مکان برگزاری آن مشخص باشد. 

 

وی اضافه کرد: این ثبت باید سبب افزایش آگاهی و معرفی بهتر تصویر مقصد گردشگری شود، در عین حال این رویدادها حداقل باید سه دوره متوالی برگزار شده و از مسیرهای دسترسی مناسب برای گردشگران برخوردار و نیز از حداقل امکانات الزام و متناسب برای اقامت و پذیرایی از گردشگران برخوردار باشند. 

 

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت‌حیدریه گفت: این آئین هرساله در خیابان‌های مرکزی شهر و در میان استقبال و اشک و اندوه عاشقان حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام برگزار می‌شود و در جریان حرکت این کاروان نمادین و برگزاری تعزیه حضرت رقیه عاشقان و دلباختگان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به سوگواری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار