رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/17 Tuesday - 2024 08 October الثلاثاء ، 5 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-17 13:42 شماره خبر : 8974 https://sobhtoos.ir/short/NE9xG 0

در راستای تحقق اهداف آموزشی با پیگیری‌های شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه ۵۰ دستگاه سیستم رایانه به ارزش ۸ میلیارد ریال به مدارس فنی و حرفه‌ای کم‌برخوردار تربت‌حیدریه اهدا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ فرماندار تربت‌حیدریه صبح امروز در حاشیه مراسم اهدای سیستم‌های رایانه به مدیران مدارس فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: همزمان با شروع به کار هنرستان‌ها و در راستای تحقق اهداف آموزشی  در مدارس فنی و حرفه‌ای، موضوع تجهیز مدارس به وسایل کمک آموزشی در دستور کار قرار گرفته‌است. 

علی‌اکبر کی‌پور بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی در نظام تعلیم و تربیت یکی از ظرفیت‌ها برای پوشش این نقاط استفاده از خیرین است که در سال‌های اخیر خیلی از مشکلات فضا و مکان توسط خیرین تامین شده و امروز هم یکی از نیازهای هنرستان‌ها سیستم‌های آموزشی است که با کمک خیزین در حال تجهیز است.

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تربت‌حیدریه گفت: با توجه به بازدید اعضای شورای شهر از مدارس به‌خصوص مدارس کم‌برخوردار، یکی از نیازهای احصا شده، وسایل کمک آموزشی است که در حوزه سیستم رایانه ضعف داشتند. 

مهدی زاهدی افزود: بر همین اساس و در راستای تجهیز مدارس، با رایزنی صورت گرفته با بانک پاسارگاد تعداد ۵۰ سیستم رایانه به ارزش ۸ میلیارد ریال به مدارس کم‌برخوردار اهدا شد. 

وی اظهار کرد: در ادامه این پیگیری‌ها قول مساعد ۷۰ سیستم رایانه دیگر از سوی بانک پاسارگاد اخذ شده که امیدواریم بتوانیم در راستای تجهیز کارگاه‌های آموزشی قدمی‌ برداریم. 

۴۵ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارت‌آموزی هدایت می‌شوند

معاون متوسطه آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: با توجه به اینکه مهارت‌آموزی یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت است، امسال طبق تعهدی که دادیم ۴۵ درصد ورودی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص دارند. 

محمد محمودی گفت: در مقطع متوسطه ۴۰۰ دانش‌آموز اضافه می‌شوند و بدلیل کمبود فضا دو مدرسه را دو شیفت کردیم که بیش‌‌ترین نیاز ما در هنرستان‌هاست. 

وی بیان کرد: این نیاز به‌گونه‌ای است که امسال فقط ۲۰۰ دانش‌آموز در هنرستان کار و دانش خوارزمی اضافه شدند و به دلیل کمبود فضا ناچار شدیم بخشی از دانش‌آموزان را در اداره آموزش و پرورش و در سایت سیستم‌های رایانه‌ای که مختص رشته‌های کار و دانش است ساماندهی کنیم. 

محمودی مجموع هنرستان‌های این شهرستان را ۱۴ آموزشگاه عنوان کرد و افزود: کمبود فضای آموزشی مختص هنرستان‌ها در این شهرستان دغدغه اصلی نظام تعلیم و تربیت است و قول‌هایی هم داده شده‌ اما هنوز عملیاتی نشده‌است. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار