رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-10 14:41 شماره خبر : 6437 https://sobhtoos.ir/short/4Q9P7 0
امام جمعه چناران:

امام جمعه چناران گفت: شب قدر به شب زنده‌داری، تلاوت قرآن، مناجات و عبادت توصیه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری«صبح‌توس» حجت‌السلام تاجی خطیب جمعه چناران بیان کرد: عبادت در شب قدر، برتر از عبادت هزار ماه است، در این شب، مقدرات یک سال انسان، اعم از روزی، عمر و امور دیگر مشخص می‌شود، ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند و نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند که تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در این شب بسیار توصیه شده است.

 

حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در روزهای دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ طی یک همه‌پرسی با رأی ۹۸/۲ درصد به تغییر نظام شاهنشاهی به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند.

 

خطیب جمعه چناران اذعان کرد: ملت شجاع و انقلابی ایران، و مردم بیدار دنیا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در راهپیمایی روز قدس یک بار دیگر با آرمانهای ملت مظلوم فلسطین تجدید میثاق خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به تقارن ۱۳ فروردین روز طبیعت و سالروز شهادت امام علی (ع) تصریح کرد: امسال روز شهادت امیرالمومنین علی (ع) با سیزدهم فروردین روز طبیعت مقارن شده است.

 

وی افزود: رسانه‌های دشمن تلاش می کنند، مردم را به حرمت‌شکنی تشویق کنند که البته در برابر ایمان مردم شکست خواهند خورد، چرا که مردم ایران اسلامی و عاشق اهل بیت (ع) در طول تاریخ ثابت کردند که هیچ چیز را با محبت پیغمبر و آل پیغمبر (ص) عوض نخواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام تاجی تأکید کرد: احترام به این بزرگواران در حقیقت منشاء خیرات و برکات مادی و معنوی برای خود ماست، عزاداری در ایام سوگواری و شهادت اهل بیت (ع) یک واجب شرعی نیست بلکه وظیفه اخلاقی و دینی است و ما با اینکار میزان محبتمان را به این بزرگواران نشان داده و در حقیقت راهی به سوی ایشان پیدا می‌کنیم برای روزی که همه آرزو می‌کنند ای کاش از طریقی به پیامبر و آل او وصل می‌شدند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار