رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-14 07:30 شماره خبر : 8929 https://sobhtoos.ir/short/4yQo1 0
معاون دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خبر داد:

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در راستای پایش سلامت جمعیت سالمند شهرستان نیشابور، کوهورت سالمندی این شهرستان فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از عطارنیوز علی غلامی از آغاز به فعالیت مجدد کوهورت سالمندی شهرستان نیشابور و خدمات‌دهی به افراد تحت پوشش از ابتدای شهریور امسال خبر داد و گفت: مطالعه مرکز کوهورت سالمندی، با هدف پایش سلامت جمعیت سالمند شهرستان نیشابور طراحی شده است که در همین راستا در یک ماه گذشته حدود ۴۰۰ نفر در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمند در کشور و با تأکید بر برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم به منظور داشتن دوران سالمندی سالم، خاطرنشان کرد: از جمله خدمات در حال ارائه در مرکز کوهورت، اندازه‌گیری قندخون، فشارخون و آنالیز بدن با دستگاه InBody است.
وی اظهار داشت: معاینات لازم برای آگاهی از وضعیت سلامتی افراد تحت پوشش توسط پزشک مستقر در مرکز انجام می‌شود؛ همچنین در این مرکز، مشاوره‌ تغذیه نیز به سالمندان محترم ارائه می‌گردد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: این مطالعه در راستای ايجاد فرصت‌هاي تحقیقاتی و پژوهش‌های اثرگذار در زمینه سلامت سالمندان و اجرای طرح‌های تحقیقاتی با استفاده از داده‌های مطالعه توسط محققین و پژوهشگران برای برنامه‌ریزی جهت خدمت‌رسانی بهتر به سالمندان انجام می‌شود. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار