رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-31 10:05 شماره خبر : 7936 https://sobhtoos.ir/short/4yQQ1 0
سرپرست امور آب شهرستان میان‌جلگه خبر داد:

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان میان‌جلگه گفت: مهمترین مشکل امور آب این شهرستان فرسودگی لوله‌هاست که باعث هدر رفت و کمبود آب در میان‌جلگه شده است.

حسن سیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با بیان اینکه شهرستان میان‌جلگه با جمعیتی بالغ بر 30هزار نفر ، 14 هزار مشترک آب دارد، گفت: از این تعداد 1000 اشتراک مربوط به شهر عشق‌آباد و مابقی این اشتراکات مربوط به 73 روستای این شهرستان است که تحت پوشش امور آب و فاضلاب این شهرستان اداره می‌شوند. 

وی با اشاره به پیمایش روستا به روستا که توسط امور مشترکین آب میان‌جلگه صورت گرفته است، مهم ترین مشکل امور آب این شهرستان را فرسودگی لوله‌ها عنوان کرد و ادامه داد: فرسودگی لوله‌ها باعث افت فشار آب می‌شود چرا که قدمت لوله‌های آب این منطقه به 40-45 سال گذشته برمی‌گردد.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان میان‌جلگه بیان داشت: طی سه سال گذشته با کمک خیرین آب حدود 30 کیلومتر اصلاح شبکه صورت گرفته که تاکنون چنین اقدام مهمی در این شهرستان انجام نشده است البته طبق قول یکی از خیرین، مقرر گردیده حدود 25 کیلومتر دیگر اصلاح شبکه در میان‌جلگه انجام شود.

سیفی با اشاره به اینکه قدمت بالا و نامرغوب بودن لوله‌هایی که از قبل استفاده شده، موجب هدررفت، افت فشار یا کمبود و قطعی آب این شهرستان شده، گفت: در حال حاضر کسری آب شهرستان میان‌جلگه سه لیتر تا پنج لیتر بر ثانیه است که ان شاالله با وارد شدن چاه شماره دو در مدار این کسری آب جبران خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر آب شهرستان میان‌جلگه از یک حلقه چاه با هفت لیتر بر ثانیه تامین می‌شود  که این مقدار آب، کفاف مردم این شهرستان را نمی‌دهد لذا با این وضعیت اگر چاه شماره دو را وارد مدار نکنیم این مشکل تا پایان تابستان گریبانگیر مردم عشق‌آباد خواهد بود.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان میان‌جلگه گفت: با توجه به اینکه آب مجتمع چاه سالار مثل روستاهای پاباز و حسین‌آباد جنگل نیمه شور است آب شرب این روستاها از طریق تانکر تامین می شود و در زمان قطعی آب نیز با تانکر خدمات آب‌رسانی صورت می‌گیرد.

سیفی در خصوص کیفیت آب شرب شهرستان میان‌جلگه گفت: آب شرب شهرستان میان‌جلگه از نیشابور تامین می‌شود که از کیفیت آب بسیار بالایی برخودار است یعنی ما بهترین کیفیت آب در سطح استان را در نیشابور داریم که از این لحاظ مشکلی برای تامین آب شرب وجود ندارد اما باید کسری آب جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته، چهار و نیم کیلومتر اصلاح شبکه در شهرستان میان‌جلگه توسط حاج آقای قربانی خیر نیک اندیش انجام شده که 800 صد متر در فدیشه، 500 متر در نوآباد، 450 متر در حصارسرخ و 500 متر نیز در روستای گلبوی سفلی کار شده که این مهم با مشارکت دهیاران به انجام رسیده است البته یکی از خیرین نیز در تامین یک مخزن 30 مترمکعبی آب برای روستای ارغش مشارکت داشته است تا این روستا نیز با مشکل تامین آب مواجه نگردد.

 سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان میان‌جلگه انشعابات غیرمجاز و استفاده احشام خارج از شهرستان که در برخی از روستاها استقرار پیدا کرده‌اند را از دیگر مشکلات امور آب شهرستان میان‌جلگه عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث شده برخی از روستاها با تنش آبی مواجه گردند.

سیفی یادآور شد: بیش از 150 انشعاب غیرمجاز در شهرستان میان‌جلگه شناسایی شده که البته این تعداد از آمار ما بیشتر است که با تعدادی از این انشعابات غیرمجاز برخورد شده و در صورت جدی نگرفتن تذکرات امور آب و فاضلاب به دادگاه ارجاع داده خواهند شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار