رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-15 17:45 شماره خبر : 8471 https://sobhtoos.ir/short/4z39K 0
سرپرست حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد تاکید کرد:

سرپرست حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد با بیان اینکه متولیان باید مدیریت اصول دفن بهداشتی پسماند را به صورت جدی پیگیری کنند، گفت: مردم شهرستان خلیل‌آباد باید به سمت کاهش سرانه تولید زباله و تفکیک زباله از مبدأ حرکت کنند.

مهدی جمعه‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» از پایش مراکز دفن زباله شهری و روستایی شهرستان خلیل‌آباد توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست خبر داد و اظهار داشت: در راستای نظارت بر مدیریت پسماند شهری و روستایی، مراکز دفن زباله شهرستان توسط کارشناسان محیط زیست، پایش و تمامی نواقص و موارد غیراصولی دفن پسماند به‌صورت کتبی به متولیان این حوزه جهت اصلاح ابلاغ شده است.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: دفع غیراصولی پسماند علاوه بر ایجاد آلودگی منابع آب‌وخاک موجب جذب حیوانات وحشی به اطراف مناطق مسکونی، زمینه گسترش عوامل بیماری‌زا از طریق جذب حشرات و حیوانات موذی و تکثیر آن‌ها و ایجاد چشم‌انداز زننده اراضی اطراف زباله‌گاه‌ها را فراهم می‌کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل‌آباد با اشاره به اینکه متولیان حوزه پسماند باید مدیریت اصول دفن بهداشتی پسماند را به صورت جدی پیگیری کنند، تصریح کرد: همچنین عموم جامعه شهری و روستایی شهرستان خلیل‌آباد باید ضمن همراهی با متولیان این حوزه، به سمت کاهش سرانه تولید زباله و تفکیک آن از مبدأ حرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه ظروف یکبار مصرف و پلاستیک‌ها تجزیه‌ناپذیر، غیرقابل‌ حذف از محیط زیست هستند و اثرات جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کنند، اذعان کرد: مردم می‌توانند به سمت استفاده از وسایل چند بار مصرف و کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی حرکت کنند.

جمعه‌پور همچنین در ادامه عنوان کرد: این اقدامات باعث می شود که عموم مردم جامعه در ایجاد محیط زیست سالم و حفاظت از منابع حیاتی مشارکت داشته باشند.

وی از اجرای گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن در عرصه‌های طبیعی خبر داد و تشریح کرد: در جهت هم‌افزایی و پایش بهتر عرصه‌های طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی شهرستان، با تعامل صورت گرفته و هماهنگی با یگان حفاظت محیط زیست استان زیستگاه‌های حیات‌وحش به صورت شبانه‌روزی پایش می‌شوند.

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل‌آباد با بیان اینکه در طی  یک هفته گذشته چهار مورد پایش شبانه‌روزی در روزهای تعطیل و غیرتعطیل صورت گرفته است، ابراز کرد: ذخایر ژنتیکی خلیل‌آباد میراث طبیعی شهرستان به شمار می‌روند و بروز هرگونه تخلفات شکار و صید توسط افراد سودجو با پیگرد قانونی و برخوردی بازدارنده همراه خواهد بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار