رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-11 08:43 شماره خبر : 8408 https://sobhtoos.ir/short/VW1qm 0
امام جمعه کاشمر تأکید کرد:

امام جمعه کاشمر گفت: باید نمایشگاه‌های سواد رسانه‌ای در مدارس برپا شود تا بتوان آن سواد رسانه‌ای لازم را در بین دانش‌آموزان ترویج داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام جواد طاهری شامگاه شنبه ۱۰ شهریورماه در جمع مدیران مدارس شهرستان کاشمر که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم پروژه مهر را با وضعیت بهتری اجرا کنیم تا دانش‌آموزان و معلمان نیز از این امکانات، به خوبی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مدیر مدرسه، خدمت‌گزار معلمی است که قرار است در مدرسه، آینده جامعه را بسازد، خاطرنشان کرد: کاشمر شهرستان معدنی و صنعتی نیست؛ بلکه معدن نیروی انسانی است و منابعی که کاشمر می‌تواند تحویل استان و کشور بدهد یک فرصت است.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، امامزاده‌های شهرستان کاشمر در کنار معلمان و آموزش و پرورشی‌هایی که داریم یک فرصت است، تصریح کرد: ظرفیت نهاد جمعه را باید در کنار ظرفیت نهاد آموزش‌وپرورش داشته باشیم و با این تریبونی که در اختیار داریم، می‌توانیم پررنگ‌تر به آموزش‌وپرورش کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی سواد رسانه را برای دانش‌آموز کم کار کنیم مطمئناً از فضای مجازی آسیب خواهد دید، اذعان کرد: باید نمایشگاه‌های سواد رسانه‌ای در مدارس برپا شود تا بتوان آن سواد رسانه‌ای لازم را در بین دانش‌آموزان ترویج داد.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه فردی که حجاب را رعایت می‌کند مطمئناً اهمیت خانواده را درک کرده است، عنوان کرد: وقتی فضای مجازی را به دانش‌آموزان آموزش ندادیم مطمئناً سواد رسانه‌ای دانش‌آموز پایین خواهد بود و به همین جهت نمایشگاه دشمن‌شناسی، هویت جوان، آینده‌شناسی، مهدویت و سواد رسانه باید در مدارس برپا شود.

وی با اشاره به اینکه تا تربیت به خوبی صورت نگیرد مطمئناً آموزش شکل نخواهد گرفت و اگر فرد روش مطالعه و خواندن را درک نکند نمی‌تواند آموزش خوبی را فرا بگیرد، تشریح کرد: گاهی دانش‌آموز آن‌قدر در مجامع عمومی شرکت نکرده‌ است که از حضور در اجتماع هراس دارد.

۶ مدرسه کاشمر ابتدای مهرماه تک نوبتی می‌شوند

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر در این نشست با بیان اینکه عملکرد نهاد تعلیم و تربیت اگر قرار است سنجید شود باید بر اساس کار و وظیفه‌ای که دارد سنجیده شود، اظهار داشت: اگر نهاد تعلیم و تربیت را با شاخص‌های نهادهای دیگر بسنجیم ممکن است در محاسبات مشکلاتی پیش بیاید.

سعید تاج‌محمدی با اشاره به اینکه پروژه مهر در سه سال گذشته را با رویکردهای متفاوتی دنبال کردیم که یکی از آن‌ها توجه به عدالت آموزشی بود، خاطرنشان کرد: کاشمر در چند دهه از عدم عدالت آموزشی زخم‌خورده بود و به دنبال این هستیم تا کرامت را به مدارس برگردانیم.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر با تأکید بر اینکه توزیع نیروی انسانی یکی از سخت‌ترین کارهای آموزش‌وپرورش بود، تصریح کرد: در توزیع امکانات و بازسازی‌ها اولویت ما در ابتدا مدارس حاشیه شهر بود و بیش از ۳۳ اردوی جهادی تربیتی در مدارس به‌خصوص مدارس حاشیه شهر برگزار شد.

 وی همچنین در ادامه اذعان کرد: شهرستان کاشمر کمترین فضاهای آموزشی استان را دارد و زلزله بسیاری از مدارس را تخریب کرد؛ ولی با پیگیری‌هایی که صورت گرفت ۶ مدرسه دبیرستانی ما در ابتدای مهر تک نوبتی می‌شوند.

تاج‌محمدی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها و رفع محدودیت‌ها، عنوان کرد: تعدد پروژه ناتمام یکی از معضلات آموزش‌وپرورش کاشمر بود به نحوی که در چند سال گذشته ۱۹ پروژه ناتمام آموزشی داشتیم که تفاهم‌نامه‌های آن‌ها اصلاح شد و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی در این حوزه، امسال به شهرستان کاشمر وارد شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار