رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-01 12:09 شماره خبر : 6365 https://sobhtoos.ir/short/4kj58 0
دبیر ستاد خدمات نوروزی نیشابور تاکید کرد:

دبیر ستاد خدمات نوروزی نیشابور از آمادگی کامل شهر زیبا و تاریخی نیشابور برای استقبال و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ نیشابور زیبا و تاریخی که به دیار سلسله‌الذهب و قلمدان‌های مرصع معروف است، روزگاری یکی از مراکز علمی و فرهنگی ایران بوده و جاذبه‌های بی‌نظیری را در دل خود جای داده است.

به گفته دکتر شفیعی کدکنی، نیشابور فشرده‌ای است از ایران بزرگ، چرا که مفاخر و مشاهیر بزرگی همچون خیام، عطار، امامزداه محروق، بی‌بی شطیطه، و فضل ابن شاذان این شهر را شُهره آفاق کرده است.

این شهر مهد علم و ادب و فرهنگِ ایران زمین است که همه ساله مسافران و گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان به این شهر تاریخی و کهن سفر می‌کنند.

در نوروز ۱۴۰۳ نیشابور آماده پذیرایی از مسافرانی است که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی، این شهر را به عنوان مقصد سفر نوروزی خود قرار داده‌اند.

زیرساخت‌های لازم برای استقبال از مسافران مهیا است

دبیر ستاد خدمات نوروزی نیشابور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نیشابور به‌واسطه قرار گرفتن در ورودی خراسان رضوی، شرایط آب و هوایی، زیرساخت‌های مناسب و جاذبه‌ها و مشاهیر و مفاخری همچون خیام، عطار و امامزداگان واجب تعظیم همیشه مقصد سفر مسافران و گردشکران  داخلی و خارجی بوده است که در همین راستا، ستاد خدمات سفر شهرستان طی برگزاری جلساتی آمادگی کامل را برای استقبال از مسافران نورزوی دارد.

مهدی دونده با اشاره به اینکه برپایی ایستگاه استقبال از زائر، استقرار واحدهای اورژانس در مسیر سفر مسافران از جمله مواردی است که در این ایام برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: همچنین تدابیر مناسبی برای اسکان مسافران در شهرستان نیشابور اندیشیده شده است.


وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی نیشابور نیز آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی هستند و در مجموع تمام دستگاه‌های اجرایی در حال آماده‌باش برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران هستند.

جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی نیشابور آماده بازدید مسافران نوروزی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شهر نیشابور با بزرگ‌ترین عرصه تاریخی کشور و دارا بودن ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سه روز ملی عطار، خیام و سالروز ورود حضرت امام رضا علیه‌السلام را در تقویم به نام خود ثبت کرده است.

کمال خانی بیان داشت: همه ساله به ویژه در ایام نوروز مسافران و گردشگران بسیاری برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی نیشابور به این شهر سفر می‌کنند که در نوروز امسال نیز برای ارائه خدمات و تسهیلات لازم به این عزیزان تسهیلات ویژه‌ای با مشارکت ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا طی سنوات گذشته مجموعه تاریخی و فرهنگی خیام و عطار، رباط شاه عباسی و سایت موزه شادیاخ آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند، ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت‌های اقامتی بسیار مناسبی برای این مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است که در همین خصوص سه هتل، یک بوتیک هتل، ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۰ خانه مسافر و یک مهمان‌پذیر مهیای پذیرش میهمانان نوروزی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور با اشاره به اینکه اماکن گردشگری خیام و عطار از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب میزبان مسافران و گردشگران است، خاطرنشان کرد: در همین راستا ایستگاه‌هایی برای راهنمایی مسافران در این اماکن در نظر گرفته شده است.

نیشابور آماده اسکان بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور نیز با بیان اینکه این شهرستان آماده اسکان بیش از یک‌هزار مسافر نوروزی است، گفت: ۱۶ مدرسه  و دو مرکز رفاهی در کنار ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها در شهرستان نیشابور برای اسکان میهمانان نوروزی و زائران حضرت علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام در نظر گرفته شده است.

سیدمهدی قاضی  ادامه داد: ۱۳ مدرسه درجه یک با ۱۵۱ اتاق  و سه مدرسه درجه دو با ۲۴ اتاق  و دو مرکز رفاهی با ۴۶ سوئیت برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مجاورت شهرستان نیشابور با مرکز استان، ظرفیت واحد‌های اقامتی ادارات در سطح شهرستان برای آمادگی اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است که بر این اساس  اردوگاه باغرود، دانشگاه‌ها، اماکن زیارتی و سایر ادارات و دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران پیش‌بینی شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار