رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
رئیس اداره غله و خدمات‌بازرگانی تربت‌حیدریه خبر داد:

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی تربت‌حیدریه گفت: هفت مرکز برای خرید گندم منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات، خواف و رشتخوار ساماندهی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ سید وحید سیدالحسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک مرکز خرید در خواف و دو مرکز در رشتخوار دایر است، اظهار کرد: چهار مرکز خرید گندم در تربت‌حیدریه شامل دو مرکز تعاون روستایی در نَسر و در کدکن، یک سیلوی دولتی و یک سیلوی بخش خصوصی در جلگه‌رُخ هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های خوب امسال و پیش‌بینی‌ صورت گرفته توسط جهاد کشا‌ورزی خراسان رضوی، میزان خرید گندم این منطقه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

سیدالحسینی اظهار کرد: پارسال در مجموع پنج شهرستان، ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که از این میزان ۱۵ هزار تن به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص داشت.

وی گفت: با توجه به بارش بسیار خوب باران، پیش‌بینی می‌کنیم اوایل خردادماه از بخش جنگل رشتخوار برداشت گندم آغاز و به‌تدریج کار تحویل گندم از نقاط سردتر نیز آغاز شود. 

منطقه جنوب خراسان رضوی، پهنه‌ای به طول ۵۰۰ کیلومتر، هم‌مرز با کشور افغانستان تا استان‌های سمنان، یزد و خراسان شمالی و در مجموع ۳۰ درصد استان خراسان رضوی را شامل می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار