رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/24 Tuesday - 2024 15 October الثلاثاء ، 12 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-22 10:22 شماره خبر : 9049 https://sobhtoos.ir/short/4Aq1k 0
سرپرست تعاون روستایی تربت‌حیدریه خبر داد:

سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی در ۲ مرکز جلگه رُخ و کدکن انجام شد و امسال با رشد ۴۰ درصدی، بیش از 4 هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از ایرنا؛ حمیدرضا رضایی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال از مجموع ۲۷ هزار تن گندم خریداری شده تضمینی در این شهرستان، سهم این اداره ۶ هزار و ۳۰۰ تن است. 

وی افزود: خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی در ۲ مرکز جلگه رُخ و کدکن انجام می‌شود و امسال با رشد ۴۰ درصدی، بیش از 4 هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شد.

رضایی ادامه داد: پارسال در حوزه تولید بذر کارخانه بوجاری بذری (گوهر بذر) که در جلگه رُخ واقع است ۹۶۰ تن گندم بذری کشاورزان خریداری شد که در نیمه نخست امسال این رقم با رشد ۱۵۰ درصدی، به ۲ هزار و ۳۰۰ تن رسید و این میزان بذر بوجاری شده، در کشت پاییزه ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: امسال ۳۰۰ تن کُلزا خریداری و مستقیم به کارخانه بوجاری نیشابور تحویل داده شد و تسویه مالی نیز انجام شد.

رضایی افزود: فعالیت خدماتی ما امسال بر چهار محور کاری تعریف شده که شامل ایجاد و حمایت از زنجیره‌های تخصصی در حوزه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی و کشاورزی، به‌روز رسانی برنامه‌های مدیریتی، توانمندسازی بُعد بازرگانی شرکت‌های تعاونی و در نهایت ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات است.

وی اضافه کرد: بر این اساس از آنجا که وظیفه ما حمایت از بخش کشاورزی است، با حمایت بانک کشاورزی استان مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به بدنه شرکت بوجاری بذر تزریق و برای تسویه حساب با کشاورزان برنامه‌ریزی شد.

سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: همچنین پیگیر ایجاد پمپ بنزین در شهر نسر هستیم که عملیات شروع ساختمان آن آغاز شده است و امیدواریم با حمایت دستگاه‌های ذیربط و به خصوص شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه، به بهره‌برداری برسد.

رضایی افزود: در مدت یاد شده همچنین بیش از ۷۰۰ تن شکر در حوزه تنظیم بازار، اصناف و هیات‌های مذهبی در محرم و صفر توزیع شد و 5 هزار تن نهاده دامی بین شرکت‌های تعاونی دامداران و گاوداران و ۲ هزار و۳۰۰ تن نهاده‌های طیور بین مرغداران توزیع شد.

وی ادامه داد: نیمه نخست امسال تعاونی مرغداران در کنار حمایت از مرغداران، ۲ هزار و ۸۰۰ تن مرغ تولید شده در مرغداری‌ها را در کشتارگاه مقدسی و تعاونی مرغداران واقع در شادمهر برای توزیع بین مردم، کشتار کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار