رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-11 19:02 شماره خبر : 7734 https://sobhtoos.ir/short/4ORdE 0
در دولت سیزدهم محقق شد:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی. گفت: علی‌رغم همه تحریم‌‌های ظالمانه دشمن و دیگر مشکلات ناشی از آن، میزان اشتغال‌زایی خراسان رضوی از ۲۱۴ هزار و ۵۷۱ نفر به ۲۴۵ هزار و ۶۸۰ نفر رسید که این رقم رشد ۱۵ درصدی داشته‌ است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تابان تربت»؛ امیررضا رجبی ظهر امروز در همایش تجلیل از صنعتگران تربت‌حیدریه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ اداره کل صنعت و معدن خراسان رضوی را با 4 هزار و ۶۰۸ واحد صنعتی دارای پروانه و حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۵ همت تحویل گرفتیم وامروز این رقم در ابتدای خرداد امسال به 5 هزار و ۶۶۷ واحد با حجم سرمایه‌گذاری ۲۳۶ همت رسید که معادل ۸۴ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در حوزه معدن تعداد پروانه‌های بهره‌برداری ۸۴۵ فقره بود و امروز این رقم با ۲۶ درصد رشد، به هزار و ۶۷ فقره رسیده است.

مدیرکل صمت خراسان رضوی در خصوص حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از خروج ارز گفت: اینک خراسان رضوی موفق به ساخت ۲۴۰ کالای وارداتی و جلوگیری از ۴۲۰ میلیون دلار خروج ارز از کشور شده‌ است. 

نقدینگی و سرمایه در گردش عمده‌ترین مشکل تولید کنندگان 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان تربت‌حیدریه گفت: این منطقه دارای ۱۶۱ واحد صنعتی و معدنی است که ۵۸ واحد معدنی و بقیه در بخش صنعتی فعالیت دارند.

فضل‌الله شريف‌ثانوي از مشکل تولید، نقدینگی و سرمایه در گردش به عنوان عمده‌ترین مشکلات حوزه صنعت و معدن تربت‌حیدریه یاد کرد و افزود: در حالی که بانک‌ها همچون گذشته می‌توانند از این بخش حمایت کنند، اما متاسفانه امروز شاهدیم درب خود را به روی واحدهای تولیدی و صنعتی بسته‌اند.

وی گفت: برخی واحدهای تعطیل شده به دست کم ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز دارند، اما به‌طور متوسط هر واحد تولیدی با بیش از ۵۰ میلیارد تومان مجددا فعال می‌شود.

شريف‌ثانوي بیان کرد: مشکل بعدی انرژی است که در تابستان با مشکل قطع برق و در زمستان با قطع گاز مواجه هستیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار